Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

AmRest po raz kolejny istotnie poprawił wyniki

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 14-08-2015, 08:44
AmRest po raz kolejny istotnie poprawił wyniki
Henry McGovern, przewodniczący rady nadzorczej AmRest

W II kwartale 2015 roku spółka AmRest osiągnęła istotną poprawę wyników. Sprzedaż całej grupy w tym okresie wzrosła o 13,4 proc. do 809 mln zł, a kwartalny zysk EBITDA po raz trzeci w ciągu ostatnich 12 miesięcy przekroczył 100 mln zł. W I półroczu 2015 sprzedaż grupy wyniosła 1 560 mln zł i była o 12,4 proc. wyższa niż przed rokiem. Jednocześnie zysk EBITDA wzrósł o 27,7 proc. do poziomu 198 mln zł.

- Przełomowe wyniki osiągnięte przez AmRest są rezultatem zarówno sprzyjających warunków
makroekonomicznych na większości naszych rynków, rosnącej skali, jak również konsekwentnie realizowanej strategii poprawy marż - podkreślił Henry McGovern, przewodniczący rady nadzorczej AmRest.

Jak podkreśla, utrzymujące się pozytywne trendy sprzedaży porównywalnej (LFL) w każdej z marek, a także szybsze niż przed rokiem tempo otwierania nowych lokali pomagają grupie dynamicznie
zwiększać rozmiary biznesu oraz osiągać korzyści skali. Rosnąca zyskowność na wielu rynkach oraz trafniejsze inwestycje w nowe lokale przełożyły się na poprawę jakości portfela restauracji i coraz wyższe zwroty z inwestowanego kapitału.

- W I półroczu 2015 pozytywne informacje napływały z każdej z czterech dywizji. Na największych rynkach – Europie Środkowo-Wschodniej (CE) oraz Hiszpanii obserwowaliśmy silne i stabilne trendy sprzedażowe. Dodatkowo korzystna sytuacja na rynkach surowców oraz większa efektywność w obszarach kosztów wynagrodzeń i czynszów pozwoliły osiągnąć przełomowe wyniki w restauracjach m.in. KFC, La Tagliatella i Starbucks. W II kwartale tego roku skorygowana marża EBITDA w CE zbliżyła się do 15 proc. Na rynku hiszpańskim marża EBITDA osiągnęła niespełna 21 proc. - przyznaje Henry McGovern.

Dodaje, że w Rosji po raz kolejny AmRest udowodnił, że biznes grupy jest silny i odporny na wpływ
czynników zewnętrznych. W drugim kwartale 2015 roku sprzedaż tej dywizji wzrosła o ponad 11 proc., mimo znacznego osłabienia rubla. Udało się to przede wszystkim dzięki dwucyfrowym trendom LFL (w walucie lokalnej), które utrzymują się w restauracjach po dzień dzisiejszy. Dodatkowo rosnąca skala biznesu AmRestu na tym rynku oraz szereg inicjatyw oszczędnościowych pozwoliły spółce ograniczyć koszty prowadzenia działalności i utrzymać zeszłoroczny poziom marży EBITDA.

- Przełomowe wyniki osiągnęliśmy na Nowych Rynkach. W II kwartale tego roku po raz pierwszy w historii dywizja ta poszczycić się mogła dodatnim wynikiem EBITDA w wysokości ponad 2 mln zł. Konsekwentne ograniczanie strat La Tagliatella na Nowych Rynkach, obiecujące wyniki tej marki we Francji oraz dynamiczny rozwój sieci Blue Frog w Chinach to główne czynniki warunkujące poprawę zyskowności tego segmentu - mówi przewodniczący rady nadzorczej AmRest.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 744) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH