Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

AmRest poprawił wyniki w I półroczu 2016 r.

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 12-08-2016, 13:37
AmRest poprawił wyniki w I półroczu 2016 r.
fot. pixabay.com

Spółka Amrest Holdings wypracowała w I półroczu 2016 r. 1,8 mld zł przychodów ze sprzedaży oraz 75,2 mln zł zysku netto. Rok wcześniej wyniki wyniosły odpowiednio: 1,6 mld zł i 53 mln zł.

Głównymi czynnikami wzrostu były utrzymujące się rosnące trendy sprzedaży porównywalnej („LFL”) w większości marek i rynków, dynamiczne tempo otwarć (48 lokali otwartych w ciągu ostatniego roku) oraz sprzedaż dodana sieci kawiarni Starbucks w Rumunii i Bułgarii przejętych w połowie ubiegłego roku. 

Wzrost sprzedaży LFL w Rosji (w walucie lokalnej) oraz rosnący portfel restauracji (18 otwarć w ciągu ostatniego roku) pomogły zniwelować negatywny wpływ kursów walutowych. 

Strategią Grupy AmRest jest uzyskanie pozycji lidera rynku restauracyjnego w segmentach Quick Service Restaurants oraz Casual Dining Restaurants poprzez rozwój markowych sieci restauracyjnych osiągających skalę min. 50 mln USD rocznych przychodów ze sprzedaży oraz spełniających kryterium rentowności (wewnętrzna stopa zwrotu IRR minimum 20 proc.).

Grupa zamierza kontynuować dotychczasowe założenia strategiczne dotyczące kierunków rozwoju. Istniejący potencjał rynków, na których operuje AmRest stwarza duże możliwości dalszego wzrostu skali działalności w tempie szybszym, niż do tej pory. Jednocześnie osiągane wyniki operacyjne oraz korzystne uwarunkowania na rynku finansowania dłużnego pozwalają na niezakłócone finansowanie rozwoju. Zgodnie z przyjętą strategią rozwijane będą przede wszystkim istniejące dojrzałe marki przynoszące najwyższe zwroty z zainwestowanego kapitału. Działania inwestycyjne powinny koncentrować się w regionie Europy ŚrodkowoWschodniej oraz na rynkach Europy Zachodniej. Otoczenie polityczno-ekonomiczne w Rosji ulega stopniowej stabilizacji, co powinno stwarzać atrakcyjne możliwości inwestycyjne w przyszłości.

Drugim filarem budowania skali i wartości firmy pozostaje rozwój nowych rynków i marek. Nie wyklucza się zatem, że akwizycje atrakcyjnych podmiotów spełniających strategiczne kryteria Grupy mogą stanowić dodatkowe źródło budowania wartości firmy. Przy kształtowaniu struktury otwarć i akwizycji głównym kryterium będzie poprawa zwrotu na inwestycji (ROIC) oraz budowanie silnej bazy do dalszego rozwoju spółki. Podobnie jak dotychczas, inwestycje Grupy AmRest będą finansowane zarówno ze źródeł własnych jak i poprzez finansowanie dłużne.

AmRest Holdings SE jest największą niezależną firmą prowadzącą sieci restauracji w Europie Środkowo-Wschodniej. Od 1993 roku spółka rozwija portfolio takich marek jak KFC, Pizza Hut, Burger King i Starbucks w oparciu o franczyzę i współpracę typu joint venture. Jest także właścicielem marki La Tagliatella, która rozwijana jest zarówno przez restauracje zarządzane przez Spółkę, jak i poprzez franczyzę. W 2012 roku do portfolio AmRest dołączyły dwie chińskie marki: Blue Frog i KABB.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (19 520) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH