Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Amrest: Przychody w pierwszym kwartale 2017 r. wzrosły o 33,7%

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 19-05-2017, 08:34
Amrest: Przychody w pierwszym kwartale 2017 r. wzrosły o 33,7%
fot. shutterstock

Amrest opublikował raport okresowy kwartalny. Przychody Grupy w pierwszym kwartale 2017 roku wzrosły o 33,7% i wyniosły 1 147 mln zł (+289 mln zł w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku). Przychody z Europy Centralnej wzrosły w pierwszym kwartale do 585,3 mln zł wobec 504 mln zł rok wcześniej. W Polsce sprzedaż wzrosła do 12,2 proc. do 359,4 mln zł.

Jak podano w raporcie, rosnąca sprzedaż to efekt  głównie zwiększonej skali nowych otwarć (145 restauracji otwartych w ciągu ostatnich 12 miesięcy) oraz przejęcia dwóch biznesów w Niemczech: sieci Starbucks oraz 15 restauracji KFC. 

Największy przyrost sprzedaży zaobserwowano na rynku rosyjskim. Przychody tej dywizji wzrosły w pierwszym kwartale 2017 o 55,3%, w dużej mierze dzięki umacniającej się wartości rubla. Sprzedaż w walucie lokalnej wzrosła o 19%, na co wpływ miały utrzymujące się silne trendy LFL oraz otwarcia nowych restauracji (15 lokali otworzono w ciągu ostatnich 12 miesięcy).

Przychody w Europie Środkowo-Wschodniej wzrosły w tym okresie o 16,1% i były o 81 mln
zł wyższe, niż przed rokiem. Podobnie jak w poprzednich kwartałach, większość marek w regionie odnotowała stabilnie rosnącą sprzedaż LFL. W ciągu ostatniego roku w Europie Środkowo Wschodniej otworzono 87 nowych restauracji, co dodatkowo zwiększyło przychody tej dywizji. Na szczególną uwagę zasługują rynki węgierski i rumuński, gdzie sprzedaż wzrosła odpowiednio o 37,4% i 31,5% w stosunku do pierwszego kwartału 2016.

Sprzedaż dywizji Europa Zachodnia wzrosła o 71,7%, głównie za sprawą konsolidacji wspomnianych przejęć na rynku niemieckim (przychody nabytych biznesów Starbucks i KFC wyniosły łącznie 133 mln zł w pierwszym kwartale). W Hiszpanii sprzedaż wzrosła o 7,1% za sprawą rosnącej skali działalności (31 restauracji otwartych w ciągu ostatniego roku).

Przychody rynku chińskiego za pierwszy kwartał 2017 wyniosły 60 mln zł (+17,4% w porównaniu z pierwszym kwartałem). Znaczny przyrost sprzedaży osiągnięty został dzięki dynamicznie rosnącej skali sieci Blue Frog (8 otwarć w ciągu ostatniego roku).

Marża EBITDA kształtowała się na poziomie 10,2% (-3,3pp w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku). Na tegoroczne wyniki duży wpływ miała konsolidacja biznesów przejętych na rynku
niemieckim, gdzie obecnie zarówno Starbucks jak i KFC osiągają marże wyraźnie niższe, niż w Europie Środkowo-Wschodniej.

W raporcie odnotowano również pogorszenie marży EBITDA,  za co zdaniem grupy odpowiedzialna jest m.in. obserwowana od dłuższego czasu presja na koszty płac w CE, Rosji i Hiszpanii. Dodatkowo,
relatywnie wyższe koszty wynagrodzeń sieci Starbucks i KFC w Niemczech rozwodniły marżę
EBITDA Grupy o 1,8pp.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 864) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.