Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Henry McGovern: Optymistycznie spoglądam na drugą połowę 2014 r.

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 14-08-2014, 10:08
AmRest spodziewa się dalszego wzrostu przychodów
Henry McGovern, przewodniczący rady nadzorczej AmRest; fot. za 123people.pl

- Spodziewamy się dalszego wzrostu przychodów, a także szybszego tempa poprawy zyskowności w drugiej części 2014 roku - mówi Henry McGovern, przewodniczący rady nadzorczej AmRest.

Grupa AmRest po pierwszym półroczu ma prawie 13 mln zł zysku netto, przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej, i 1,39 mld zł przychodów. Czytaj także: AmRest: 13 mln zł zysku netto i 1,39 mld zł przychodów po I półroczu

- W II kwartale przychody AmRest wzrosły o 7,3 proc., a zysk EBITDA był o 50 proc. wyższy, niż przed rokiem. W całym pierwszym półroczu 2014 nasza sprzedaż zwiększyła się o 8,9 proc. do prawie 1,4 mld zł, a EBITDA osiągnęła poziom 155 mln zł, czyli o 48 mln zł więcej, niż przed rokiem - komentuje Henry McGovern. 

Dodaje, że wyniki największej dywizji grupy - Europy Centralno-Wschodniej - przekroczyły oczekiwania zarządu, notując poprawę zarówno marżowości, jak i wzrost sprzedaży w restauracjach porównywalnych.

- W drugim kwartale 2014 roku mieliśmy także kilka przełomowych osiągnięć - marka Burger King w Polsce po raz pierwszy osiągnęła dodatni wynik na poziomie EBITDA, KFC na Węgrzech zanotowało najwyższy poziom marży EBITDA w historii, a nasza największa marka KFC w Polsce mogła pochwalić się najlepszymi wynikami od 2012 roku. Tak dobry rezultat pokazuje nam, że nasz podstawowy biznes jest w doskonałym stanie i utrzymają się pozytywne trendy odnośnie marży - mówi McGovern.

Przyznaje, że trendy wzrostowe wyników dywizji rosyjskiej utrzymują się na przekór politycznym zawirowaniom w regionie. Dwucyfrowe wzrosty sprzedaży porównywalnej w KFC (w walucie lokalnej) zdają się potwierdzać silny popyt na produkty grupy. Mimo dobrych trendów i wyników dywizji rosyjskiej kierownictwo AmRest przygląda się bacznie rozwojowi wydarzeń w tym regionie w celu ograniczenia ryzyka działalności poprzez dostosowanie poczynań do zmieniających się warunków.

- W Hiszpanii z radością obserwujemy utrzymujące się oznaki ożywienia gospodarczego, a sprzedaż porównywalna obu naszych marek utrzymuje najbardziej stabilny wzrostowy trend od 2007 roku, czyli początków recesji. 20-proc. zysk EBITDA osiągnięty w drugiej połowie 2014 roku był najwyższym spośród wszystkich dywizji, co utwierdza nas w przekonaniu, że rynek ten stanowi istotną platformę wartości dodanej dla akcjonariuszy - komentuje przewodniczący RN AmRest.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 386) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.