Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

AmRest stawia La Tagliatelli. W 2012 wyjdzie z tą marką do Niemiec, Chin i USA

  • Autor: PAP
  • Data: 21-03-2012, 21:42

AmRest, który w ubiegłym roku przejął hiszpańską Restauravię prowadzącą restauracje La Tagliatella, stawia na rozwój tej sieci. W tym roku spółka planuje otworzyć pierwsze lokale pod tą marką w Niemczech, Chinach i Stanach Zjednoczonych. W przyszłym roku rozwój ma przyśpieszyć - powiedział w rozmowie Wojciech Mroczyński, członek zarządu AmRestu.

"Zakup Restauravii to potencjalnie jeden z kamieni milowych w rozwoju AmRestu. Nie mogliśmy sobie wymarzyć lepszej platformy do wzrostów niż La Tagliatella. Upatrujemy w jej rozwoju olbrzymich możliwości. W tym roku zamierzamy wyjść z tą marką na rynki tak obiecujące jak Niemcy, Chiny czy USA" - powiedział Mroczyński.

"W tym roku planujemy łącznie kilkanaście otwarć na nowych dla La Tagliatelli rynkach" - dodał.

Poinformował, że na początek spółka planuje otwierać własne lokale.

"Chcemy udowodnić na tych rynkach, że to bardzo dobry koncept. Będziemy polegać na imporcie produktów z Hiszpanii, bo zanim zbudujemy kuchnię centralną w każdym z tych krajów, to musimy mieć masę krytyczną ok. 20 restauracji" - powiedział Mroczyński.

Ten rok ma być testowy, przyśpieszenie rozwoju jest możliwe w 2013 roku.

Na dalszym etapie AmRest będzie chciał rozwijać sieć La Tagliatella także poprzez franczyzę.

"To będzie dobre z punktu widzenia kapitałowego, bo mniej będziemy inwestować własnych środków, będziemy mieć stabilne źródło przychodów z opłat franczyzowych" - powiedział.

Kolejnym nowym rynkiem będą prawdopodobnie Indie.

"Wygląda na to, że Indie będą czwartym w kolejce krajem do rozwoju La Tagliatelli, ale trochę później. Mocno pracujemy nad szukaniem tam dobrych lokalizacji" - powiedział.

Powtórzył, że jest za wcześnie, by rozwijać La Tagliatella w Polsce. Zauważył, że średni rachunek w tej sieci wynosi ok. 18 euro.

Mroczyński poinformował, że zakładane jest utrzymanie w tym roku ubiegłorocznego tempa rozwoju w Hiszpanii (21 nowych restauracji La Tagliatella - przyp. PAP).

"Patrzę optymistycznie na ten rok, z wielką ekscytacją odnośnie La Tagliatelli, która ma szansę być koniem pociągowym AmRestu w najbliższych latach" - podsumował członek zarządu spółki.

Na koniec 2011 roku w ramach sieci La Tagliatella prowadzonych było 35 restauracji własnych i 85 franczyzowych w Hiszpanii oraz dwie franczyzowe we Francji. W Hiszpanii są też 32 lokale KFC.

Restauravia dodała do zysku EBITDA grupy w 2011 roku 74,9 mln zł, osiągając najwyższą marżę, 21,6 proc.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 190) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH