Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

AmRest: Testy La Tagliatelli potrwają dłużej

  • Autor: PAP
  • Data: 18-07-2013, 17:58

Spółka potrzebuje więcej czasu na ocenę działalności restauracji La Tagliatella na rynkach testowych, zanim zdecyduje się na rozwój marki - poinformował w rozmowie z PAP Wojciech Mroczyński, członek zarządu grupy AmRest.

"Testujemy obecnie kilkanaście restauracji la Tagliatella: 5 we Francji, 3 w USA, po dwie Niemczech, Chinach i Indiach. Raczej tego stanu nie będziemy mocno zwiększać do końca roku. Może pojawią się 1-2 otwarcia w USA, w Chinach" - powiedział członek zarządu AmRestu.

"Będziemy potrzebować więcej czasu, by osiągnąć zadowalające wyniki. Wyhamowaliśmy trochę nasze podejście do inwestycji na niektórych rynkach, wstrzymaliśmy otwarcia nowych restauracji w Niemczech i Indiach. Liczymy się z tym, że budowanie marki będzie trochę bardziej długotrwałe, a z drugiej strony nie chcemy, by za bardzo obciążało nasze wyniki" - dodał.

Spółka może potrzebować więcej czasu na decyzję co do wyboru rynków, na których la Tagliatella będzie rozwijana.

"Spodziewaliśmy się, że do końca roku wybierzemy dwa rynki do rozwoju w przyszłym roku. Teraz oceniamy, że test będzie trwał dłużej niż do końca roku" - powiedział Mroczyński.

AmRest ma już pewne wnioski z prowadzonych testów.

"Pewniakiem jest Francja, ale tam szybko nie będziemy się mogli rozwijać, bo dostęp do lokalizacji jest ograniczony. To będzie kilka restauracji rocznie w najbliższych latach. Dla drugiego rynku mamy kandydatów, ale za wcześnie mówić. Nie chcemy podejmować pochopnie decyzji. Planujemy inwestować ostrożnie, gdy mamy wątpliwości dotyczące zwrotu na tych inwestycjach. Kluczowa będzie gotowość marki do ekspansji. Musimy mieć pewność, że kolejne otwarcia będą budować wartość" - powiedział Mroczyński.

Wyniki grupy w pierwszym kwartale tego roku były obciążone prowadzonymi testami restauracji La Tagliatella na nowych rynkach. Strata netto grupy AmRest, przypisana akcjonariuszom jednostki dominującej, wyniosła 9,4 mln zł. Grupa odnotowała spadek zysku EBITDA do 52,1 mln zł z 68,4 mln zł rok wcześniej. Główną przyczyną spadku zysku EBITDA była strata w wysokości 13,3 mln zł związana z kosztami testów.

Zdaniem Mroczyńskiego w drugim kwartale koszty testów będa podobne, zmniejszyć się mogą w drugiej połowie roku.

"Obciążenia testami w drugim kwartalne będą podobne jak w pierwszym kwartale. Jeśli w drugiej połowie roku podejmiemy decyzje np. o zamknięciu jakiegoś rynku, przekazaniu lokali we franczyzę albo ograniczeniu kosztów na danym rynku i wstrzymaniu rozwoju, to będzie to miało wpływ na koszty" - powiedział Wojciech Mroczyński.

"Jest mało prawdopodobne, że zakończymy ten rok obecnością La Tagliatelli na czterech rynkach. Jeśli będziemy mieć pewność, że dany rynek nie rokuje, to będzie to decyzja ostateczna" - dodał.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 356) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH