Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

AmRest wciąż ma apetyt na akwizycje

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 30-06-2015, 13:02
AmRest wciąż ma apetyt na akwizycje
Wojciech Mroczyński, członek zarządu, dyrektor ds. strategii i rozwoju w AmRest

Po przejęciu biznesu Starbucks w Rumunii i Bułgarii, AmRest wciąż ma apetyt na akwizycje. – Widzimy możliwość pozyskania kolejnych marek – liderów w swoich kategoriach, dzięki silnej pozycji AmRest jako wiarygodnego i pożądanego partnera biznesowego – mówi Wojciech Mroczyński, członek zarządu, dyrektor ds. strategii i rozwoju w AmRest.

Jak podkreśla Wojciech Mroczyński, z punktu widzenia finansowania kolejna akwizycja w 2015 roku jest możliwa, choć w tej chwili nie są prowadzone żadne intensywne rozmowy. – Mamy dopiero połowę roku – mówi.

Przypomnijmy, w połowie czerwca br.  AmRest sfinalizował zakup udziałów w Marinopoulos Coffee Companies – spółce będącej operatorem kawiarni Starbucks na rynku rumuńskim (18 lokali) i bułgarskim (5), za 16,4 mln euro.

- Akwizycja Starbucks w Rumunii oznacza wejście na drugi pod względem wielkości rynek w Europie Środkowo-Wschodniej oraz budowę podstaw do dalszego rozwoju w regionie – mówi Adam Mularuk, Brand President marki Starbucks. Dodaje, że w planach AmRestu jest przyspieszenie sprzedaży Starbucks'a na tym roku oraz trzykrotne zwiększenie liczby lokali w ciągu najbliższych lat i osiągnięcie liczby 50-60 kawiarni. Potwierdza także, że perspektywiczne jest to, że kawiarnie Starbucks w Rumunii osiągają średnie wolumeny sprzedaży o ponad połowę wyższe niż lokale w Polsce. Rynek ten cechuje także wysoka rozpoznawalność marki Starbucks.

Przyszłe akwizycje AmRestu mogą skupić się m.in. na powiększaniu liczby kawiarni Starbucks w portfolio grupy. – Widzimy możliwości akwizycyjne marki Starbucks na nowych rynkach – potwierdza Wojciech Mroczyński.

Ale AmRest nie chce skupiać się tylko na segmencie kawiarnianym i planuje akwizycje również innych marek, także tych, które jeszcze nie są obecne w portfolio spółki. Akwizycje mogą także dotyczyć nowych krajów, w których grupa nie ma w tej chwili restauracji.

- Patrząc na mapę Europy oczywistym jest, że będziemy dążyć do wejścia na rynek słowacki, zwłaszcza, że mamy silną pozycję w Czechach, gdzie prowadzimy 97 restauracji marek KFC, Burger King, Starbucks – mówi Mroczyński. – Na razie nie analizujemy wkroczenia na Ukrainę czy do Mołdawii – dodaje.

Zdaniem członka zarządu AmRest, jest także spory potencjał rozwoju w krajach Europy Południowej, gdzie spółka z powodzeniem prowadzi już biznes La Tagliatella w Hiszpanii (167 lokali). Tam za rozwojem gastronomii przemawia ciepły klimat oraz kultura gastronomii, które skłaniają do częstych posiłków poza domem.

AmRest widzi także potencjał w krajach Europy Zachodniej. Obecnie testuje koncept La Tagliatella we Francji (9 lokali) oraz w Niemczech (3).

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 138) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH