Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

AmRest zanotował prawie 10-proc. wzrost przychodów w Europie Środkowo-Wschodniej

  • Autor: PAP
  • Data: 09-11-2012, 11:07

Zysk netto grupy AmRest, przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej, wyniósł w trzecim kwartale 2012 roku 24,3 mln zł wobec 22,5 mln zł rok wcześniej - podała spółka w raporcie kwartalnym. Analitycy spodziewali się tymczasem 16,2 mln zł zysku netto.

Zysk operacyjny grupy wyniósł w III kwartale 40,1 mln zł i był o 9,5 proc. wyższy od oczekiwań analityków na poziomie 36,6 mln zł. W analogicznym okresie 2011 roku spółka miała 42,23 mln zł EBIT.

EBITDA wyniosła 83,5 mln zł wobec 80 mln zł rok wcześniej. Konsensus PAP zakładał EBITDA na poziomie 76,6 mln zł.

Przychody grupy w III kwartale wyniosły 602,7 mln zł wobec 533,6 mln zł przed rokiem. Konsensus PAP zakładał przychody na poziomie 602 mln zł.

- Największą poprawę przychodów zaobserwowano w Rosji, gdzie sprzedaż restauracji prowadzonych przez AmRest wzrosła o 47,3 proc. Silny wzrost przychodów był rezultatem zarówno rosnącej sprzedaży w restauracjach porównywalnych, jak i dynamicznego tempa nowych otwarć. W ciągu ostatniego roku (w okresie od 1 października 2011 r. do 30 września 2012 r.) AmRest otworzył na rynku rosyjskim 11 nowych restauracji zwiększając portfel do 61 restauracji. Wzrost przychodów w Europie Środkowo-Wschodniej w porównaniu do trzeciego kwartału 2011 wyniósł 9,7 proc. i wynikał w większości z dodatkowych przychodów generowanych przez 50 nowo otwartych restauracji w okresie od 1 października 2011 r. do 30 września 2012 r. - napisano w sprawozdaniu.

AmRest podał, że pomimo utrzymujących się spadków sprzedaży w restauracjach porównywalnych w Europie Zachodniej sprzedaż tych restauracji wzrosła o 7,4 proc. W ciągu ostatnich 12 miesięcy otworzono w Europie Zachodniej 20 nowych restauracji.

Marża EBITDA spadła do 13,9 proc. w porównaniu do 15 proc. w roku ubiegłym.

- Spadek marży spowodowany był przede wszystkim kosztami globalnej ekspansji marki La Tagliatella, które obciążyły zysk na poziomie EBITDA kwotą 2.650 tys. zł. Po oczyszczeniu wyniku EBITDA z negatywnego wpływu wspomnianych kosztów marża EBITDA kształtuje się na poziomie 14,3 proc. Należy zwrócić również uwagę na wzrost kosztów ogólnego zarządu wynikający z nieporównywalności rozliczenia w czasie efektów przyznawania programów motywacyjnych oraz na presje w obszarze kosztów najmu restauracji - napisano.

Po trzech kwartałach 2012 roku AmRest miał 42,9 mln zł zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej, 93,5 mln zł zysku operacyjnego przy przychodach na poziomie 1,71 mld zł. W analogicznym okresie 2011 roku zysk netto wynosił 41 mln zł, EBIT 76,4 mln zł, a przychody prawie 1,32 mld zł.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 809) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.