REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

AmRest zapowiada dalszy wzrost

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 07-11-2014, 10:08
AmRest zapowiada dalszy wzrost
Henry McGovern, przewodniczący rady nadzorczej AmRest; fot. za 123people.pl

Wspaniałe wyniki trzeciego kwartału utwierdzają nas w słuszności podjętej przez nas decyzji o koncentracji uwagi na naszych dojrzałych i sprawdzonych markach. Strategia ta jest długoterminowa i z pewnością przyczyni się do dalszego wzrostu wartości firmy AmRest - mówi Henry McGovern, przewodniczącego rady nadzorczej grupy AmRest.

REKLAMA

- Cieszymy się niezmiernie, że po raz kolejny w tym roku możemy poszczycić się wyjątkowymi wynikami Grupy AmRest. Przychody ze sprzedaży w trzecim kwartale tego roku wzrosły o 9,9 proc. do 765 mln zł, a zysk na poziomie EBITDA był o 30 proc. wyższy w porównaniu z zeszłym i po raz pierwszy w historii przekroczył barierę 100 mln zł - komentuje Henry McGovern, przewodniczącego rady nadzorczej.

Jak tłumaczy, wspaniałe rezultaty są efektem pozytywnych trendów sprzedaży porównywalnej (LFL) we wszystkich dywizjach, dynamiki nowych otwarć, jak również dalszej poprawy marż w poszczególnych markach. - Jesteśmy przekonani, że trendy te są trwałe, a w kolejnych kwartałach będziemy świadkami dalszej poprawy wyników. W największym stopniu do sukcesu całej Grupy przyczyniła się dywizja Europy Środkowo-Wschodniej (CE). Zysk EBITDA w III kw. 2014 wyniósł 64 mln zł, co przełożyło się na rekordowo wysoką marżę EBITDA na poziomie 14,4 proc. Wśród wielu czynników wpływających na poprawę zyskowności w CE należy wspomnieć przede wszystkim o utrzymujących się pozytywnych trendach LFL w każdej z czterech marek obecnych w regionie, a także poprawiającej się efektywności w obszarach kosztów pracy i ogólnego zarządu (G&A), efektach negocjacji czynszowych i niższej presji na koszty surowców. Warto zaznaczyć, że marka Burger King kontynuuje poprawę zyskowności i w III kw. 2014 po raz kolejny osiągnęła dodatni wynik na poziomie EBITDA. Dodatkowo, wsparta rosnącymi trendami sprzedażowymi zyskowność naszej największej marki w portfelu - KFC - utrzymała się na rekordowo wysokich poziomach. Cieszymy się, że nasze wysiłki koncentrujące się na poprawie wyników biznesu podstawowego przynoszą spodziewane owoce - mówi McGovern.

Potwierdza, że sytuacja na rynku rosyjskim pozostaje dobra, pomimo niesprzyjających warunków politycznych. - Dwucyfrowe wzrosty LFL oraz dynamiczne tempo nowych otwarć przełożyły się na 10,3-proc. wzrost przychodów ze sprzedaży w III kw. 2014, a dzięki rozmaitym inicjatywom kosztowym udało nam się obniżyć koszty pracy i pośrednie koszty prowadzenia restauracji. Aktywne zarządzanie łańcuchem dostaw pozwala nam neutralizować rosnącą presję na koszty surowców. W związku z planowanym podwojeniem liczby nowych otwarć w 2014 roku, zysk EBITDA dywizji rosyjskiej w III kw. 2014 był obciążony zwiększonymi kosztami startup - mówi przewodniczący RN AmRestu. 

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 748) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH