Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
HoReCa

AmRest: znaczący wzrost sprzedaży w drugim kwartale roku

AmRest Holdings SE opublikował wstępne wyniki sprzedaży Grupy AmRest w drugim kwartale bieżącego roku. Wyniosły one 975 mln zł, co stanowi wzrost o 20,5 proc. w stosunku do roku poprzedniego. Jednocześnie sprzedaż grupy w walutach lokalnych zwiększyła się o 20,2 proc.

AmRest: znaczący wzrost sprzedaży w drugim kwartale roku
Logo Starbucks; fot. shutterstock.com

Jak czytamy w opublikowanym raporcie, pozytywny wpływ na dynamikę sprzedaży Grupy w drugim kwartale miało rozpoczęcie konsolidacji wyników sieci Starbucks w Niemczech, która została przejęta 23 maja bieżącego roku. Z wyłączeniem niemieckiej dywizji Starbucksa przychody AmRestu zwiększyły się o 14,2 proc.

W drugim kwartale sprzedaż wypracowana w krajach Europy Środkowo-Wschodniej wyniosła 536 mln zł, co oznacza wzrost o 17,3 proc. w zestawieniu z drugim kwartałem ubiegłego roku. Jednocześnie sprzedaż w walutach lokalnych zwiększyła się o 14,8 proc.

Co ciekawe przychody dywizji rosyjskiej utrzymały się na poziomie zbliżonym do zeszłorocznego i wyniosły 116 mln zł. Sprzedaż wyrażona w walucie lokalnej zwiększyła się jednak aż o 19,4 proc. 

Znacząco zwiększyła się sprzedaż zachodnioeuropejskiej dywizji Grupy AmRest. W analizowanym okresie wyniosła ona 254 mln zł, co oznacza że w porównaniu z analogicznym okresem 2015 roku zwiększyła się aż o 48,7 proc. Jednocześnie wzrost wyrażony w walucie lokalnej wyniósł 41 proc.

Przychody rynku hiszpańskiego wyniosły w analizowanym okresie 196 mln zł i były o 20,8 proc. wyższe, niż przed rokiem. W walucie lokalnej dynamika wyniosła 13,0 proc. Wzrost sprzedaży zanotowano także w Chinach. Przychody na rynku chińskim osiągnęły poziom 59 mln zł i były wyższe o 5,5 proc. od przychodów odnotowanych w drugim kwartale ubiegłego roku. Wzrost wyrażony w walucie lokalnej wyniósł natomiast 6,1 proc. 

W analizowanym okresie przychody segmentu Unallocated wyniosły 10 mln zł i były o 2,6 proc. wyższe, niż przed rokiem.

AmRest Holdings SE jest największą niezależną firmą prowadzącą sieci restauracji w Europie Środkowo-Wschodniej. Od 1993 roku Spółka rozwija portfolio takich marek jak KFC, Pizza Hut, Burger King i Starbucks w oparciu o franczyzę i współpracę typu joint venture. Jest także właścicielem marki La Tagliatella, która rozwijana jest zarówno przez restauracje zarządzane przez Spółkę, jak i poprzez franczyzę. W 2012 roku do portfolio AmRest dołączyły dwie chińskie marki: Blue Frog i KABB.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

AmRest RSS ALERT    /    HoReCa RSS ALERT    /    wyniki Amrest RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.212.93.234
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.