Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

AmRest: znaczący wzrost sprzedaży w drugim kwartale roku

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 22-07-2016, 07:56
AmRest: znaczący wzrost sprzedaży w drugim kwartale roku
Logo Starbucks; fot. shutterstock.com

AmRest Holdings SE opublikował wstępne wyniki sprzedaży Grupy AmRest w drugim kwartale bieżącego roku. Wyniosły one 975 mln zł, co stanowi wzrost o 20,5 proc. w stosunku do roku poprzedniego. Jednocześnie sprzedaż grupy w walutach lokalnych zwiększyła się o 20,2 proc.

Jak czytamy w opublikowanym raporcie, pozytywny wpływ na dynamikę sprzedaży Grupy w drugim kwartale miało rozpoczęcie konsolidacji wyników sieci Starbucks w Niemczech, która została przejęta 23 maja bieżącego roku. Z wyłączeniem niemieckiej dywizji Starbucksa przychody AmRestu zwiększyły się o 14,2 proc.

W drugim kwartale sprzedaż wypracowana w krajach Europy Środkowo-Wschodniej wyniosła 536 mln zł, co oznacza wzrost o 17,3 proc. w zestawieniu z drugim kwartałem ubiegłego roku. Jednocześnie sprzedaż w walutach lokalnych zwiększyła się o 14,8 proc.

Co ciekawe przychody dywizji rosyjskiej utrzymały się na poziomie zbliżonym do zeszłorocznego i wyniosły 116 mln zł. Sprzedaż wyrażona w walucie lokalnej zwiększyła się jednak aż o 19,4 proc. 

Znacząco zwiększyła się sprzedaż zachodnioeuropejskiej dywizji Grupy AmRest. W analizowanym okresie wyniosła ona 254 mln zł, co oznacza że w porównaniu z analogicznym okresem 2015 roku zwiększyła się aż o 48,7 proc. Jednocześnie wzrost wyrażony w walucie lokalnej wyniósł 41 proc.

Przychody rynku hiszpańskiego wyniosły w analizowanym okresie 196 mln zł i były o 20,8 proc. wyższe, niż przed rokiem. W walucie lokalnej dynamika wyniosła 13,0 proc. Wzrost sprzedaży zanotowano także w Chinach. Przychody na rynku chińskim osiągnęły poziom 59 mln zł i były wyższe o 5,5 proc. od przychodów odnotowanych w drugim kwartale ubiegłego roku. Wzrost wyrażony w walucie lokalnej wyniósł natomiast 6,1 proc. 

W analizowanym okresie przychody segmentu Unallocated wyniosły 10 mln zł i były o 2,6 proc. wyższe, niż przed rokiem.

AmRest Holdings SE jest największą niezależną firmą prowadzącą sieci restauracji w Europie Środkowo-Wschodniej. Od 1993 roku Spółka rozwija portfolio takich marek jak KFC, Pizza Hut, Burger King i Starbucks w oparciu o franczyzę i współpracę typu joint venture. Jest także właścicielem marki La Tagliatella, która rozwijana jest zarówno przez restauracje zarządzane przez Spółkę, jak i poprzez franczyzę. W 2012 roku do portfolio AmRest dołączyły dwie chińskie marki: Blue Frog i KABB.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 472) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH