Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Aplikacja lojalnościowa Kekemeke rusza na podbój polskiej gastronomii

  • Autor: Adam Tubilewicz, portalspozywczy.pl
  • Data: 07-04-2016, 11:00
Aplikacja lojalnościowa Kekemeke rusza na podbój polskiej gastronomii
fot. Facebook.com/Kekemeke

Twórcy Kekemeke przenieśli znaną zasadę zbierania pieczątek na kartonikach na smartfony. Po trzech latach od uruchomienia systemu z aplikacji korzysta 95 tys. osób i 470 restauracji, kawiarni i barów w całej Polsce.

Jak mówi Tomasz Bucholc, współtwórca Kekemeke, pomysł na aplikację polegał na unowocześnieniu dobrze znanego rozwiązania - zbierania pieczątek przy każdej wizycie w danym lokalu i odbierania nagród, np. za 10 zakupionych kaw jedenasta gratis.

- Stwierdziliśmy, że kartoniki, na których zbiera się pieczątki w restauracjach, kawiarniach czy barach to super fajna rzecz. Problem w tym, że jest to model nieco archaiczny. Kupony nie mieszczą się w portfelu, wypadają, gubimy je. Bywa, że kartonik się przeterminuje, zapominamy o nim albo wypieramy w spodniach - dodaje.

Dlatego wraz z Adamem Zajdzikiem w 2013 roku opracowali Kekemeke. Przez trzy lata z prostego narzędzia do zbierania pieczątek aplikacja rozwinęła się do całego systemu zarządzania mobilnym marketingiem w małych i średnich przedsiębiorstwach z branży HoReCa, beauty, rozrywka i innych.

- W ramach aplikacji pojawiło się mnóstwo nowych funkcjonalności. Mamy ogromny system do badania wskaźnika dotyczącego jakości jedzenia i obsługi w danym lokalu. Mamy narzędzie do oceniania pracowników u naszych partnerów. Przede wszystkim jednak wiemy jak zachowują się nasi użytkownicy: co kupują i jak często wracają. Dzięki temu możemy wysyłać im kontekstową informację handlową - dodaje Bucholc.

Twórcy Kekemeke przekonują, że aplikacja jest bardzo skuteczna jeśli chodzi o otrzymywane przez użytkowników kontekstowe pushe, czyli informacje o promocjach dostarczane na podstawie analizy dotychczasowej aktywności.

- Podczas gdy tradycyjny mailing otwiera się zaledwie w 2 procentach, u nas tylko kilka procent użytkowników wyłączyło możliwość otrzymywania tych informacji. Przykładowo, jeśli użytkownik zbiera pieczątki za burgery wegańskie to nie wyślemy mu informacji o burgerze z wołowiną albo makaronie. Znając preferencje możemy wysłać tę informację do całej grupy użytkowników, którzy zbierają pieczątki naszego partnera albo jednemu, konkretnemu człowiekowi na zasadzie „hej, mamy coś dla Ciebie”. Przez to użytkownicy nie blokują tych informacji, przeciwnie, często z nich korzystają - mówi Tomasz Bucholc.

Od uruchomienia aplikacji w lutym 2013 r. wartość wszystkich transakcji w ramach Kekemeke wyniosła ponad 18 mln zł. W tym czasie partnerzy - właściciele lokali gastronomicznych rozdali użytkownikom 71 tys. prezentów o łącznej wartości 1,3 mln zł.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Artmetic 10-04-2016, 01:53:
Aplikacje mobilne iOS, Android, Windows Phone:
artmetic.pl

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 733) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH