Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Aromamarketing: Restauracje powinny kusić zapachem

  • Autor: portalspozywczy/pr
  • Data: 12-04-2017, 13:10

Goście lubią wracać do restauracji, gdzie zapach był przyjemny, przywoływał pozytywne wspomnienia i zabierał ich zmysły w ekscytującą podróż. Skutecznie dobrana kompozycja zapachowa pozytywnie wpływa na samopoczucie i kształtuje wybory podczas zamawiania jedzenia – mówi Aleksandra Potrykus-Wincza, Country Manager Mood Poland & Baltics.

Dobry projekt zapachowy w restauracji, może wpłynąć na kilka istotnych kwestii. Z jednej strony, może utrwalić wizerunek marki restauracji i umilić pobyt klientowi, z drugiej zaś strony będzie maskował zapachy niepożądane, które często nie są zbyt przyjemne. Zapach zwiększa komfort psychofizyczny zarówno pracowników jak i gości restauracji. Okazuje się, że umiejętnie dobrana mieszanka zapachowa może zniwelować stres oczekujących na zamówienie, zrelaksować ich i choć na moment pozwolić gościom zapomnieć o problemach związanych z codziennością.

Lokal może pachnieć pieczonym na miejscu chlebem, focaccią z rozmarynem dopiero wyjętą z pieca, świeżo zmieloną kawą, soczystym arbuzem z miętą, robioną na miejscu lemoniadą. Tego typu zapachy sygnalizują gościom, że posiłki są świeże, naturalne i bliskie zmysłom, a co za tym idzie – smaczne. Jeśli w restauracji piecze się własne pieczywo, trzeba dać gościom to poczuć. Najważniejszą kwestią jest bazowanie na naturalnych zapachach – w sali dla gości, aromamarketing powinien być jedynie wzmocnieniem aromatów serwowanego jedzenia – tłumaczy Aleksandra Potrykus-Wincza, Country Manager Mood Poland & Baltics.

Te restauracje które z jakiegoś powodu nie mogą się pochwalić zapachem jedzenia, który wydobywa się z kuchni, mogą postawić na urządzenia zapachowe wykorzystujące technologie zimnej dyfuzji, które równomiernie i delikatnie rozprzestrzeniają zapachy. Jak wymienia Aleksandra Potrykus-Wincza, do najczęściej wybieranych zapachów należą tu: aromat świeżego słodkiego pieczywa, szarlotki, kawy z przyprawami, a w okresie świąt pierników, cynamonu i imbiru.

Jej zdaniem, w sali restauracyjnej, gdzie goście spożywają posiłki, powinniśmy kusić zapachem i zachęcać do delektowania się przygotowanymi dla gości potrawami, a po nich wprowadzać ich w stan relaksu i odprężenia. W tym pomieszczeniu sprawdzą się zatem delikatnie wyważone i nie dominujące nad aromatem potraw zapachy: czekolady, kakao, bazylii czy też landrynek.

Hol restauracyjny – to miejsce gdzie goście odnoszą swoje pierwsze wrażenia na temat lokalu. Zadbajmy zatem o odpowiedni klimat, przedsmak tego, czego można spodziewać się we wnętrzu i zastosujmy np. zapach ciasta jabłkowego lub migdałowego.

Warto też zwrócić uwagę na toalety. Należy przede wszystkim zadbać o ich czystość i dołożyć do tego przyjemny zapach, np. świeżych kwiatów lub morskiej bryzy. Warto pokusić się także o neutralizatory nieprzyjemnych zapachów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 340) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH