Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Burger King vs. Google Home: Marketingowcy przechytrzeni przez "internety"

  • Autor: portalspozywczy.pl/Gazeta Wyborcza
  • Data: 13-04-2017, 20:21
Burger King vs. Google Home: Marketingowcy przechytrzeni przez
fot. Burger King

Burger King przekonał się o tym, jak niebezpieczne mogą być zabawy z nowoczesnymi technologiami. Reklama, która wydawałaby się marketingowym majtersztykiem, szybko zadziała na niekorzyść sieci. Internauci w tym przypadku okazali się po prostu sprytniejsi.

Pomysł był prosty, a jednocześnie bardzo oryginalny.  Aby skrócić czas spotu i zadziwić odbiorcę, postanowiono wykorzystać funkcjonalność popularnego w Stanach asystenta domowego Google Home.

Google Home to niewielkie urządzenie, które ma w sobie głośnik, mikrofon i jest podłączone do internetu. Można je poprosić, by włączyło jakąś piosenkę, sprawdziło definicję wyrazu, zarządzało domem i jego inteligentnymi elementami. Prośbę do "inteligentnego asystenta" trzeba jednak zacząć od zwrotu „OK, Google” i potem dopowiedzieć resztę.

Zwrot "OK, Google" postanowił wykorzystać w swoim spocie marketingowym również Burger King. Zamiast przed kamerą rozwodzić się o zaletach reklamowanego Whoopera (co byłoby drogie ze względu na koszty spotów reklamowych), aktor wywołał asystenta Google. Spot kończy magiczna kwestia: „OK, Google, What is the Whooper burger?”.

W ten sposób oglądana w TV reklama uruchamiała urządzenie Google Home, które z automatu sprawdzało w Wikipedii hasło „Whooper” (wcześniej podrasowane przez dział marketingu Burger King).

Problem w tym, że internauci podchwycili pomysł i poszli jeszcze dalej. Na Wikipedii zaczęły się mnożyć różne, prześmiewcze definicje. W efekcie z aktywowanego przez reklamę urządzenia można było usłyszeć, że burger powoduje raka lub składa się ze szczurzego mięsa. 

Jak donoszą media, po trzech godzinach Google zablokował w swych urządzeniach frazę z Whooperem.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Wronq 13-04-2017, 21:05:
Całkiem sprytny pomysł speców od marketingu.
Ale życie to nie bajka :)
Ostatnie słowo należało do kogo innego...

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (17 225) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.