Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Burger King vs. Google Home: Marketingowcy przechytrzeni przez "internety"

  • Autor: portalspozywczy.pl/Gazeta Wyborcza
  • Data: 13-04-2017, 20:21
Burger King vs. Google Home: Marketingowcy przechytrzeni przez
fot. Burger King

Burger King przekonał się o tym, jak niebezpieczne mogą być zabawy z nowoczesnymi technologiami. Reklama, która wydawałaby się marketingowym majtersztykiem, szybko zadziała na niekorzyść sieci. Internauci w tym przypadku okazali się po prostu sprytniejsi.

Pomysł był prosty, a jednocześnie bardzo oryginalny.  Aby skrócić czas spotu i zadziwić odbiorcę, postanowiono wykorzystać funkcjonalność popularnego w Stanach asystenta domowego Google Home.

Google Home to niewielkie urządzenie, które ma w sobie głośnik, mikrofon i jest podłączone do internetu. Można je poprosić, by włączyło jakąś piosenkę, sprawdziło definicję wyrazu, zarządzało domem i jego inteligentnymi elementami. Prośbę do "inteligentnego asystenta" trzeba jednak zacząć od zwrotu „OK, Google” i potem dopowiedzieć resztę.

Zwrot "OK, Google" postanowił wykorzystać w swoim spocie marketingowym również Burger King. Zamiast przed kamerą rozwodzić się o zaletach reklamowanego Whoopera (co byłoby drogie ze względu na koszty spotów reklamowych), aktor wywołał asystenta Google. Spot kończy magiczna kwestia: „OK, Google, What is the Whooper burger?”.

W ten sposób oglądana w TV reklama uruchamiała urządzenie Google Home, które z automatu sprawdzało w Wikipedii hasło „Whooper” (wcześniej podrasowane przez dział marketingu Burger King).

Problem w tym, że internauci podchwycili pomysł i poszli jeszcze dalej. Na Wikipedii zaczęły się mnożyć różne, prześmiewcze definicje. W efekcie z aktywowanego przez reklamę urządzenia można było usłyszeć, że burger powoduje raka lub składa się ze szczurzego mięsa. 

Jak donoszą media, po trzech godzinach Google zablokował w swych urządzeniach frazę z Whooperem.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Wronq 13-04-2017, 21:05:
Całkiem sprytny pomysł speców od marketingu.
Ale życie to nie bajka :)
Ostatnie słowo należało do kogo innego...

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (11 407) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH