Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
HoReCa

Casualowy piątek: Rynek burgerów rozkwita

Chociaż wydawało się, że burgery w końcu się Polakom przejedzą, radzą sobie one wyjątkowo dobrze. Niespodziewanym sprzymierzeńcem dla tego rynku okazały się alternatywy roślinne, które nie dość, że rozszerzyły grupę docelową, to jeszcze wprowadziły element nowości i zaskoczenia.

Casualowy piątek: Rynek burgerów rozkwita
casualowy piątek
fot. shutterstock

Rynek burgerów ewoluuje. Dwa lata temu pisaliśmy o rozkwicie burgerów premium (por. Ekspert: Burgery nakręcają restauracjom sprzedaż. Weszły na stałe do jadłospisu), w tym roku widać wyraźnie inny trend – duży wzrost zainteresowania opcjami roślinnymi. 

Bobby Burger zaprasza Wegeguru

Bardzo ciekawą wiadomością z rynku było połączenie sił sieci Bobby Burger z Wegeguru. Pod koniec 2018 r. twórcy marki, Bogumił Jankiewicz i Krzysztof Kołaszewski, postanowili stworzyć spółkę Real Food.  Do współpracy zaprosili Michała Kicińskiego, współzałożyciela CD Projekt – polskiej firmy z branży gier wideo, która stoi za międzynarodowym sukcesem gry „Wiedźmin”. Do nowo powstałej spółki inwestor wniósł kapitał i  swoją restaurację Wegeguru. Następnie, dzięki ofercie akcji promowanej m.in. przez kampanię crowdfundingową na platformie Crowdway.pl, dołączyli nowi akcjonariusze. Real Food ogłosił, że w ramach finansowania społecznego zamierza pozyskać 4 mln zł.

Jak podała sieć Bobby Burger, do połączenia z wegańską restauracją skłoniła ich analiza trendów w gastronomii, takich jak m.in. flexitarianizm. Wspólnicy oprócz dalszego rozwoju sieci burgerowni w całej Polsce chcą zagospodarować potrzeby różnych grup konsumentów – jedzących mięso, wegetarian i wegan.

 – Dzięki zebranym środkom Bobby Burger zawita do nowych miast oraz zagęści sieć burgerowni tam, gdzie ma już wierne grono fanów. Z kolei Wegeguru będzie mógł rozszerzyć koncept na kolejne restauracje, także poza Warszawą – zapewniał Maciej Sobolewski, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży w sieci Bobby Burger.

Do końca 2022 r. Real Food chce zwiększyć liczbę lokali Bobby Burger z obecnych 40 do 67 oraz uruchomić 3 nowe restauracje wegańskie Wegeguru. Już w 2021 r. spółka zamierza wprowadzić swoje akcje do obrotu na giełdzie.

Meat & Fit zmienia się w... Meet & Fit

Ciekawy ruch zrobiła w tym roku sieć Meat & Fit, która sprytnie "pozbyła się" mięsa z nazwy.  Jak podano, zmiana "meat" na "meet" podyktowana była dużym zainteresowaniem ofertą wegańską.

więcej informacji:

burgery RSS ALERT    /    burgerownie RSS ALERT    /    casualowy piątek RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.204.175.38
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.