Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
HoReCa

Casualowy piątek: Wykształcenie kucharzy a sukces restauracji. Szkoły gastronomiczne na topie

Strona 2 z 3

Jednak do bycia drugim Amaro lub innym mistrzem wyróżnionym gwiazdką Michelin droga wydaje się być długa i kręta.

– Trzeba uważać, ponieważ w dzisiejszych czasach mediów społecznościowych można łatwo wypalić się. Wiele osób bardzo szybko chce zostać znanym kucharzem chociażby jak Amaro, Gordon Ramsay czy Jamie Oliver. Tym samym zapominają o podstawach i o tym, że zawód kucharza to ciężka praca. I nie jest to tylko jedna osoba w kuchni, ale cały zespół ludzi, którzy pracują nad potrawami i odpowiadają za działanie restauracji. To przede wszystkim znajomość podstaw i technik w gotowaniu, kreatywność, sprawna organizacja i umiejętność komunikowania się z resztą ekipy – podsumowuje kucharz.

Znajomość produktów przede wszystkim

Ogromną wagę wykształcenia kucharzy podkreśla również Jurek Sobieniak, szef kuchni i właściciel dwóch restauracji Sypka Mąka oraz bistro Niezłe Bydło, który sam jest technologiem żywności. Czy daje mu to przewagę nad innymi kucharzami?

– Nie chce, żeby to zabrzmiało, że wywyższam się albo jestem krnąbrny, ale w pewnym sensie tak – mówi kucharz i dodaje. – Dokładnie jestem technikiem żywności o specjalizacji przetwórstwo mleczarska. To co jest piękne, że nauka w technikum przydaje mi się w codziennej pracy z produktem. Dzięki temu wiem, jaka jest różnica między goleniem a udźcem wołowym. Dlaczego udziec nadaje się do pieczenia a pręga nie. Zdobyta w szkole wiedza połączona z gotowaniem sprawia, że mam ochotę dalej rozwijać się i tworzyć rynek kulinarny – wyjaśnia Sobieniak.

Kucharz za jedno z najważniejszych kryterium pracy w kuchni uważa bardzo dobrą znajomość produktów, z którymi obcuje się na co dzień.

– Mimo że w mojej kuchni stawiam na casual dining, wymagam od kucharzy doskonałej znajomości produktów, na których pracują oraz wiedzy dotyczącej obróbki produktów. Obecnie osoby wchodzące w skład zespołu kuchennego potrafią przygotować wyszukane dania, bez znajomości elementarnych zagadnień pracy z produktem. W restauracji nie ma miejsca na pomyłkę, bo to zweryfikują goście. Trzeba umieć wydawać np. 20 takich samych dań, tej samej jakości. Szukanie dobrego personelu jest sporym wyzwaniem dla restauratorów – tłumaczy właściciel restauracji Sypka Mąka.

Zdolna młodzież

Według Roberta Sowy młodzież obecnie bardzo poważnie i z zaangażowaniem podchodzi do kształcenia się w kierunku gastronomicznym.

– Obserwuję coś takiego, że im mniejsze miasto, tym młodzież bardziej jest zaangażowana. Żyje tym i chce to robić. W większym mieście jest większy lans wśród młodzieży. Natomiast jedni i drudzy są pracowici. Duże miasta dają też więcej możliwości, bo mamy wielu szefów kuchni i restauracji, w których młodzież może mieć praktyki – ocenia właściciel restauracji N31 i Fork.

więcej informacji:

Robert Sowa RSS ALERT    /    David Gaboriaud RSS ALERT    /    Jurek Sobieniak RSS ALERT    /    resturacje RSS ALERT    /    wykształcenie RSS ALERT    /    edukacja RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.91.79.74
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.