Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

CEDC: Kanał HoReCa stanowi 5 proc. sprzedaży alkoholu w Polsce

  • Autor: PM, portalspozywczy.pl
  • Data: 03-04-2014, 10:02
CEDC: Kanał HoReCa stanowi 5 proc. sprzedaży alkoholu w Polsce
fot. materiały prasowe / CEDC

- Obecność w kanale HoReCa w dalszym ciągu bardziej przekłada się na korzyści wizerunkowe, gdyż kanał gastronomiczny stanowi około 5 proc. sprzedaży alkoholu w Polsce i ten stan nie zmienia się od lat. Kanał HoReCa pozwala na promocję marki, budowanie jej rozpoznawalności, a także wprowadzanie klienta w jej świat. Najskuteczniej można to realizować w bardzo bliskiej współpracy z lokalem - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Agnieszka Boryś, specjalista ds. brand PR, CEDC.

Jak podkreśla Agnieszka Boryś, HoReCa to ważny kanał z punktu widzenia marketingowego i wizerunkowego. - To jedno z nielicznych miejsc gdzie, można prowadzić rozbudowaną komunikację z konsumentem. Można tworzyć mini światy marek, oddające ich charakter, wprowadzać nietypowe materiały promocyjne. Przykładem takiego wprowadzania konsumenta w świat marki jest współpraca marki Soplica z prawie trzydziestoma karczmami w całej Polsce. Wybrane zostały lokale w staropolskiej stylistyce, nawiązujące do tradycji, historii, biesiadowania. Soplica ze swoim tradycyjnym opakowaniem oraz szeroką ofertą nalewek świetnie wpisuje się w takie miejsca - dodaje specjalistka CEDC.

Jej zdaniem, segment HoReCa z pewnością będzie się rozwijał w najbliższych latach, jednak w kategorii wyrobów spirytusowych udział poszczególnych gatunków alkoholi utrzymuje się od lat na podobnym poziomie. - Zdecydowana większość sprzedaży wyrobów spirytusowych przypada na wódkę, druga kategoria to whisky - i to ona odnotowuje wzrosty, choć nie aż tak duże jak na rynku detalicznym - mówi Agnieszka Boryś.

Wymienia, że w Polsce na rynek gastronomiczny, atrakcyjny dla producentów mocnych alkoholi, składają się cztery główne kategorie rynku: hotele, bary (koktajl bary), restauracje i małe, lokalne bary.

- Najszybciej rosnącą kategorią są obecnie restauracje sieciowe, a także niewielkie bary, z ograniczonym wyborem alkoholi i dość krótkim menu. Widzimy też systematyczny wzrost placówek hotelowych. Jest to dla nas ważny kanał, a współpracę z nim bardzo sobie cenimy z wielu względów. Przede wszystkim ze względu na możliwość promocji marki, budowanie jej rozpoznawalności, a także wprowadzanie klienta w jej świat. Produkty dla kanału gastronomicznego są takie same jak dla sklepów detalicznych. Z tą różnicą, że w HoReCa praktycznie nie stosuje się on-packów, czyli np. opakowań produktu z gadżetem, szklanką etc. Lokale gastronomiczne potrzebują w większości przypadków standardowych wersji produktu - podsumowuje Agnieszka Boryś.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 733) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH