Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Celem AmRestu jest 20 proc. wzrost przychodów rocznie

  • Autor: PAP
  • Data: 21-03-2012, 21:46
Celem AmRestu jest 20 proc. wzrost przychodów rocznie
KFC

AmRest podtrzymuje, że długofalowym celem spółki jest wzrost sprzedaży o 20 proc. rocznie. W tym roku, jeśli nie będzie jakiejś akwizycji, dynamika wzrostu przychodów może być jednak nieco mniejsza. Spółka chce poprawić w tym roku poziom marży EBITDA, długoterminowym celem jest powrót marży EBITDA do 15 proc. - powiedział w rozmowie Wojciech Mroczyński, członek zarządu AmRestu.

"Wewnętrznie zawsze planujemy wzrost. 20 proc. wzrostu sprzedaży to dla nas długofalowo benczmark, przez ostatnie 19 lat w takim tempie AmRest się średniorocznie rozwijał i to tempo chcielibyśmy podtrzymać" - powiedział Mroczyński.

"W tym roku są jednak obiektywne przyczyny, że jeśli się nie zdarzy akwizycja, to z samych otwarć i ze wzrostu like-for-like ta dynamika być może nie będzie aż 20-procentowa" - dodał.

Celem jest także wzrost sprzedaży porównywalnej na wszystkich rynkach.

W 2011 roku przychody grupy wzrosły o 29 proc. rdr do 2,624 mld zł. Wzrost był spowodowany zarówno silnym, 12 proc. wzrostem organicznego biznesu w Europie Środkowo-Wschodniej i USA, jak i przejęciem restauracji hiszpańskiej grupy Restauravia, która dodała do wyniku grupy 346,8 mln zł (była konsolidowana od kwietnia 2011 roku - przyp. PAP).

Przejęcie Restauravii, prowadzącej restauracje z kuchnią włoską La Tagliatella i generującej wysokie marże, wpłynęło także na rentowność operacyjną grupy. EBIT AmRestu wzrósł w 2011 roku o 50 proc. rdr do 103 mln zł, a EBITDA zwiększyła się o 60,9 proc. rdr do 284 mln zł. Marża EBITDA wyniosła 10,8 proc. wobec 8,7 proc. w 2010 roku.

Celem grupy AmRest jest dalsza poprawa marży EBITDA.

"Zeszły rok był przełomowy, odwrócił się trend spadku rentowności; dodaliśmy też Tagliatellę, która dodała 2 pkt proc. na poziomie EBITDA i to tylko gdy była konsolidowana przez trzy kwartały. Im większy będzie udział Tagliatelli w portfelu, to będzie miało znaczący wpływ na rentowność, a poza tym stajemy się franczyzodawcą. To efektywny sposób generowania marży" - powiedział Mroczyński.

"Chciałbym, by była poprawa marży EBITDA w tym roku. Chcielibyśmy jak najszybciej wrócić do marży EBITDA na poziomie 15 proc." - dodał.

"20 proc. wzrostu sprzedaży i dążenie do marży 15 proc. na poziomie EBITDA to jest nasz pułap, do którego dążymy. Mamy świetną markę do rozwoju, zaczęliśmy śmielej działać na rynku globalnym, kwestią czasu i dobrych decyzji jest, by w tym kierunku podążyć" - powiedział.

Poinformował, że początek roku zapowiada się dobrze.

"W Polsce rok zaczął się przyzwoicie, luty nie był aż tak rewelacyjny jak styczeń, ale na razie z optymizmem patrzymy w przyszłość" - powiedział.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (19 924) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH