REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Celem AmRestu jest 20 proc. wzrost przychodów rocznie

  • Autor: PAP
  • Data: 21-03-2012, 21:46
Celem AmRestu jest 20 proc. wzrost przychodów rocznie
KFC

AmRest podtrzymuje, że długofalowym celem spółki jest wzrost sprzedaży o 20 proc. rocznie. W tym roku, jeśli nie będzie jakiejś akwizycji, dynamika wzrostu przychodów może być jednak nieco mniejsza. Spółka chce poprawić w tym roku poziom marży EBITDA, długoterminowym celem jest powrót marży EBITDA do 15 proc. - powiedział w rozmowie Wojciech Mroczyński, członek zarządu AmRestu.

REKLAMA

"Wewnętrznie zawsze planujemy wzrost. 20 proc. wzrostu sprzedaży to dla nas długofalowo benczmark, przez ostatnie 19 lat w takim tempie AmRest się średniorocznie rozwijał i to tempo chcielibyśmy podtrzymać" - powiedział Mroczyński.

"W tym roku są jednak obiektywne przyczyny, że jeśli się nie zdarzy akwizycja, to z samych otwarć i ze wzrostu like-for-like ta dynamika być może nie będzie aż 20-procentowa" - dodał.

Celem jest także wzrost sprzedaży porównywalnej na wszystkich rynkach.

W 2011 roku przychody grupy wzrosły o 29 proc. rdr do 2,624 mld zł. Wzrost był spowodowany zarówno silnym, 12 proc. wzrostem organicznego biznesu w Europie Środkowo-Wschodniej i USA, jak i przejęciem restauracji hiszpańskiej grupy Restauravia, która dodała do wyniku grupy 346,8 mln zł (była konsolidowana od kwietnia 2011 roku - przyp. PAP).

Przejęcie Restauravii, prowadzącej restauracje z kuchnią włoską La Tagliatella i generującej wysokie marże, wpłynęło także na rentowność operacyjną grupy. EBIT AmRestu wzrósł w 2011 roku o 50 proc. rdr do 103 mln zł, a EBITDA zwiększyła się o 60,9 proc. rdr do 284 mln zł. Marża EBITDA wyniosła 10,8 proc. wobec 8,7 proc. w 2010 roku.

Celem grupy AmRest jest dalsza poprawa marży EBITDA.

"Zeszły rok był przełomowy, odwrócił się trend spadku rentowności; dodaliśmy też Tagliatellę, która dodała 2 pkt proc. na poziomie EBITDA i to tylko gdy była konsolidowana przez trzy kwartały. Im większy będzie udział Tagliatelli w portfelu, to będzie miało znaczący wpływ na rentowność, a poza tym stajemy się franczyzodawcą. To efektywny sposób generowania marży" - powiedział Mroczyński.

"Chciałbym, by była poprawa marży EBITDA w tym roku. Chcielibyśmy jak najszybciej wrócić do marży EBITDA na poziomie 15 proc." - dodał.

"20 proc. wzrostu sprzedaży i dążenie do marży 15 proc. na poziomie EBITDA to jest nasz pułap, do którego dążymy. Mamy świetną markę do rozwoju, zaczęliśmy śmielej działać na rynku globalnym, kwestią czasu i dobrych decyzji jest, by w tym kierunku podążyć" - powiedział.

Poinformował, że początek roku zapowiada się dobrze.

"W Polsce rok zaczął się przyzwoicie, luty nie był aż tak rewelacyjny jak styczeń, ale na razie z optymizmem patrzymy w przyszłość" - powiedział.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 535) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH