Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Costa Coffee: Rynek markowych kawiarni ma szansę na 10-proc. wzrost w 2016 r.

  • Autor: AW, portalspozywczy.pl
  • Data: 07-11-2016, 10:26
Costa Coffee: Rynek markowych kawiarni ma szansę na 10-proc. wzrost w 2016 r.
Andrzej Jackiewicz, dyrektor zarządzający Costa Coffee Polska; fot. Costa Coffee Polska

– W ubiegłym roku rynek markowych kawiarni osiągnął wartość na poziomie 500 mln zł. Szacujemy, że w tym roku kwota ta będzie wyższa o 30–50 mln zł, co przełoży się na blisko 10% wzrost – zakłada Andrzej Jackiewicz, dyrektor zarządzający Costa Coffee Polska.

Jak przyznaje Andrzej Jackiewicz, branża kawiarniana to bardzo dynamiczny, ale i wymagający biznes. Głównym czynnikiem wzrostu rynku markowych kawiarni są zmiany preferencji i przyzwyczajeń konsumentów. – Coraz większa grupa Polaków wybiera kawiarnie jako miejsce spotkań ze znajomymi, rodziną lub po prostu miejsce spędzania wolnego czasu. Ich oczekiwania oraz dynamicznie zmieniające się upodobania są dla nas największym wyzwaniem. Staramy się je błyskawicznie definiować i na bieżąco reagować – podkreśla.

Mimo sprzyjającej koniunktury i dużego zapotrzebowania klientów na tego typu miejsca można wskazać pewne bariery wzrostu. Zdaniem Jackiewicza obecnie największym wyzwaniem na tym rynku jest rosnąca konkurencja, a także ograniczona podaż atrakcyjnych lokalizacji.

Planem sieci na 2016 r. była kontynuacja dynamicznego rozwoju, który firma zainicjowała kilka lat temu. – Założyliśmy, że otworzymy 20 nowych kawiarni, co było bardzo ambitnym planem i znacznie przekraczało tempo rozwoju rynku i naszej konkurencji. Jesteśmy dumni, że ten plan udało się zrealizować jeszcze na wiele tygodni przed końcem roku – mówi Jackiewicz.

Costa Coffee to obecnie 132 kawiarnie w 19 polskich miastach. Od stycznia firma wzmocniła obecność m.in. w Warszawie, Poznaniu, Wrocławiu czy Gdańsku. Ten rok przyniósł także kilka debiutów, m.in. w województwie podlaskim. – W Białymstoku uruchomiliśmy pierwszą kawiarnię Costa Coffee. Sukces tej lokalizacji sprawia, że z uwagą przyglądamy się innym miastom o wielkości 100–300 tys. mieszkańców – zdradził dyrektor zarządzający sieci.

W 2017 r sieć Costa Coffee zamierza konsekwentnie realizować przyjętą strategię i otwierać około 20 nowych kawiarni rocznie. – Nie wykluczamy też wejścia na zupełnie nowy rynek bądź poszerzenia oferty, np. w Toruniu czy w Białymstoku – dodaje Andrzej Jackiewicz.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 640) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.