David Gaboriaud: Dzisiaj sezonowość bywa traktowana jak hasło marketingowe
David Gaboriaud gotuje, podróżuje i edukuje na temat jedzenia. Jak sam twierdzi, najważniejszy w kuchni jest świeży i dobry produkt. O polskich, regionalnych perełkach, sezonowości, rynku gastronomicznym, gotowaniu i świadomości Polaków na temat jedzenia kucharz opowiada w wywiadzie dla magazynu "Rynek Spożywczy".

Zdaniem Davida najważniejszy w kuchni jest wspomniany świeży i dobry produkt, aczkolwiek sezonowość bywa trochę traktowana jak hasło marketingowe.
– Sezonowość staje się coraz bardziej popularna, ale z drugiej strony mam wrażenie, że dzisiaj sezonowość jest trochę rzucona jak hasło marketingowe. Jedzmy po prostu to, co aktualnie rośnie i jest świeże. Kupujmy produkty na bazarkach, od rolników, a jeśli na dodatek będą ekologiczne, to poza sezonowością będziemy jeszcze wspierać lokalne rolnictwa – tłumaczył David Gaboriaud.
– Od 10 lat edukuję na temat jedzenia, ale bez prania mózgu, tylko na zasadzie racjonalnego uświadamiania, co jest najlepsze w danej chwili dla naszego organizmu. Urok produktów sezonowych polega na tym, że smakują najlepiej i są zdrowsze w tym czasie, kiedy są najświeższe – dodał.
Sezonowość coraz częściej jest brana pod uwagę przez kucharzy, przygotowujących menu w swoich restauracjach. Jednak bywa, że mają oni kłopoty z jakością produktów.
– Zdarza się, że ciągłość w jakości produktów jest niezachowana. Zależy to w dużej mierze od pogody, od tego w jakim sposób rolnik uprawia swoje warzywa czy hoduję zwierzęta. Dla świadomych kucharzy te produkty są ważne, ponieważ oni zaczynają gotować niekonwencjonalnie, a klienci coraz częściej oczekują lepszych i zdrowszych produktów – wyjaśnił kucharz.
Cały wywiad z Davidem Gaboriaud we wrześniowym numerze magazynu "Rynek Spożywczy".


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.