Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
HoReCa

DeCare: Gotowanie to silny trend. Internet, telewizja i podróże inspirują Polaków w kuchni

- Polacy chętnie, gotują, eksperymentują ze smakami i chwalą się swoimi kulinarnymi osiągnięciami w kanałach Social Media. Inspiracje czerpią głównie z Internetu, programów kulinarnych oraz podróży, które powodują, że mają apetyt na nowe smaki z różnych stron świata - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Maciej Szała, prezes DeCare.

DeCare: Gotowanie to silny trend. Internet, telewizja i podróże inspirują Polaków w kuchni
Maciej Szała, prezes DeCare/ fot. materiały prasowe

Skąd polscy konsumenci czerpią gastro-inspiracje? Co powoduje, że Polacy coraz chętniej sięgają po kuchnie świata?

Niezmiennie rośnie popularność wyjazdów do krajów azjatyckich tj. Tajlandia, Chiny, w których kuchnia jest pełna aromatów czy Japonii, która przestaje kojarzyć się tylko z sushi. Popularyzować zaczynają się również inne japońskie dania np. z makaronami – ramen udon i soba. Duże znaczenie ma również większa dostępność produktów egzotycznych oraz tematyczne tygodnie organizowane przez sklepy. Akcje tematyczne to szeroka dystrybucja i możliwość zakupu nowych produktów do urozmaicenia codziennego menu. Warto pamiętać, że Polacy dbają coraz bardziej o zdrowie. Przy komponowaniu swoich dań zwracają uwagę na produkty bezglutenowe i bez zbędnych ulepszaczy.

Które produkty z palety House of Asia cieszą się największą popularnością? 

Niezmiennie od wielu lat są to mleczko kokosowe i sos sojowy. Można śmiało stwierdzić, że to produkty, które wchodzą w skład codziennych zakupów. Mleczko kokosowe jest jednym z ulubionych produktów wegan i wegetarian, ale również osób unikających laktozy, a sos sojowy stosowany jest do jajecznicy i innych potraw zamiast soli. Produkty do przygotowania sushi w dalszym ciągu cieszą się zainteresowaniem, jednak co warto podkreślić zastosowanie alg czy imbiru jest już znacznie szersze. Polacy chętnie przegryzają marynowany imbir ponieważ jest przyjemnie chrupiący, ma bardzo orzeźwiający smak dzięki czemu idealnie pasuje do kanapek i sałatek. Azjatyckie makarony, szczególnie te ryżowe świetnie wpasowały się w trend bezglutenowego żywienia, a cała kuchnia tajska budzi ogromne zainteresowanie. Popularność past curry czy pad thai rośne z roku na rok, a sos rybny, którym pachnie cała Tajlandia, Kambodża i Wietnam również w Polsce zyskuje coraz więcej wielbicieli.

Na jakim etapie Państwa zdaniem jest rozwój smaków Azji w naszym kraju? Czy ten rynek jest już nasycony jeśli chodzi o produkty i restauracje azjatyckie czy jeszcze sporo pracy przed Państwem?

Od barów z chińszczyzną, które pojawiły się w Polsce już w latach 80’ przez boom na sushi, przyszedł czas na azjatycki street food, np. tajskie curry, pad thai, japońskie rameny, miso czy pierożki wonton. Kuchnia azjatycka jest zdecydowanie w trendzie. Świadczą o tym liczne otwarcia restauracji z kuchnią krajów azjatyckich, mnogość przepisów pojawiających się w Internecie oraz coraz większe zainteresowanie wykorzystaniem produktów azjatyckich w codziennej diecie. Rynek jest bardzo chłonny, a restauratorzy oraz konsumenci bardzo otwarci na nowe smaki.

Już 4-5 listopada w Warszawie największa konferencja dedykowana sektorowi spożywczemu i handlowemu w Polsce: 20 sesji tematycznych, 120 prelegentów, ponad 1000 uczestników. Zarejestruj się teraz!

więcej informacji:

Maciej Szała RSS ALERT    /    De Care RSS ALERT    /    gastronomia RSS ALERT    /    House of Asia RSS ALERT    /    HoReCa RSS ALERT    /    horeca trends RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 100.24.122.228
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.