Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dyrektor McDonalds: Już nie tylko metropolie są dla nas atrakcyjnym kierunkiem rozwoju

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 19-06-2012, 10:39
Dyrektor McDonalds: Już nie tylko metropolie są dla nas atrakcyjnym kierunkiem rozwoju
Piotr Jucha, dyrektor generalny McDonalds Polska

- Interesuje nas rozwój na terenie całej Polski - otwieramy restauracje w takich miejscowościach jak Sanok, Mielec i Tarnobrzeg, czyli w mniejszych miastach w Polsce południowo-wschodniej. Mamy plany, aby pójść w tym kierunku. Rynek polski się zmienia i już nie tylko metropolie są dla nas atrakcyjnym kierunkiem rozwoju - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Piotr Jucha, dyrektor generalny McDonalds Polska.

Piotr Jucha przyznaje, że - ze względu na rozwój franczyzy - bardziej od ilości restauracji spółce zależy na jakości lokalizacji. - Są lokalizacje, które my jako McDonalds chcemy prowadzić, aby analizować rynek, natomiast w równym stopniu licencjobiorcy, którzy prowadzą już lokale w pobliżu nowo powstającego obiektu, mogę decydować się na kolejną inwestycję - mówi.

McDonalds nadal zamierza oddawać działające już restauracji we franczyzę. - Ten proces, może wolniej niż do tej pory, ale będzie postępował. Przez ostatnie lata duża część (ponad 50 proc.) obiektów została przekazana w ręce franczyzobiorców - dodaje.

Firma chce także otwierać lokale w nowopowstających galeriach handlowych, jednak nie jest to jej głównym celem. - Jesteśmy bardzo selektywni w ekspansji w centrach handlowych. Uważamy, że lokalizacje, które pozyskujemy powinny być tymi "najlepszymi". Nie każde centrum handlowe jest w naszym obszarze zainteresowania, więc szybki rozwój rynku nieruchomości komercyjnych nie musi przekładać się na rozwój McDonalds Polska. Z drugiej strony, w wielu przypadkach dzieje się tak, że McDonalds przyciąga klientów i wpływa na zwiększenie atrakcyjności oferty obiektu. Nie chcemy bić rekordów, ale jeśli pojawiają się atrakcyjne okazje i lokalizacje to korzystamy i możemy przyspieszyć rozwój - komentuje Piotr Jucha.

Dyrektor McDonalds nie chce jednak podawać konkretnych liczb planowanych otwarć, ani oceniać potencjału polskiego rynku dla tej marki. - Gdy w 1992 r. McDonalds wchodził na rynek polski, otworzyliśmy w pierwszym roku trzy lokalizacje i było to wielkie osiągnięcie. Kolejny wielki sukces odnotowaliśmy po otwarciu 50. restauracji, a następny, gdy przekroczyliśmy 100. Teraz portfolio wynosi 288 restauracji i naturalnie zbliżamy się do liczby 300, a na tym nie poprzestaniemy - podsumowuje nasz rozmówca.

Czytaj także: Dyrektor McDonalds: Rozwój infrastruktury drogowej szansą na szerszą ekspansję Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Ushi 19-06-2012, 23:15:
Kazdy powinien miec prawo wyboru,nie chcesz i nie lubisz - nie jedz.
Nikt nikogo nie zmusza do jedzenia fast-food ale tez nikt nie ma prawa narzucac swojego punktu widzenia innym ludziom.


  • megastruktura 19-06-2012, 13:47:
Lat 34 i ani razu w makdonaldzie nie jadłem, z czego osobiście jestem trochę dumny. Inne fastfoody też omijam szerokim łukiem.

Zobacz wszystkie komentarze (2)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 487) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH