Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dyrektor Sfinksa: Centralizacja dostaw generuje wiele korzyści

  • Autor: PM, portalspozywczy.pl
  • Data: 20-03-2013, 14:25
Dyrektor Sfinksa: Centralizacja dostaw generuje wiele korzyści
Zdaniem Jacka Kusia, dla dostawców współpraca z siecią blisko 110 restauracji to duża korzyść

- Dostawy centralne obejmują już większość produktów wykorzystywanych przez nasze sieci. Obecnie tylko część warzyw i chemii gospodarczej kupowana jest "samodzielnie" przez restauracje. Nawet energię kupujemy w grupie zakupowej, co znacznie obniża jej koszty - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Jacek Kuś, dyrektor departamentu kontrolingu w Sfinks Polska.

Jacek Kuś podaje, że w ostatnim czasie Sfinks podpisał dwa duże porozumienia - przedłużono na kolejne pięć lat kontrakt na dostawy napojów bezalkoholowych z PepsiCo wart ok. 25 mln zł oraz podpisano 3-letnią umowę na zakup i transport produktów z firmą Eurocash (98 mln zł).

- Centralne dostawy z powodzeniem funkcjonują w naszej sieci od 2010 roku. Stworzyliśmy dział wewnątrz spółki, który koordynuje współpracę z dostawcami. Od samego początku procesu centralizacji dostaw widzimy spore korzyści wynikające z tego działania. Oprócz tych oczywistych korzyści finansowych - widzimy takie jak: oszczędność czasu przez naszych menedżerów i franczyzobiorców, podwyższenie jakości surowców i pracy lokali oraz bardziej wystandaryzowane menu. Ta ostatnia korzyść jest bardzo ważna w przypadku tak dużych sieci jak Sphinx (ponad 90 restauracji na terenie całej Polski) - komentuje dyrektor departamentu kontrolingu.

Jak dodaje, centralne dostawy zapewniają nam także niezmienność cen na niektóre produkty w przypadku ich sezonowych wahań - zazwyczaj kontrakty zakupowe na jedną cenę podpisywane są z góry na kilka miesięcy.

- Z drugiej strony, dla dostawców współpraca z firmą prowadzącą blisko 110 restauracji to także duża korzyść, generowana przez efekt skali. I tak np. nasz dostawca mięsa zbywa w ciągu roku tylko dzięki nam nawet kilkaset ton swojego produktu. Oprócz tego obecność w dużej znanej sieci wiąże się także z potencjałem marketingowo-promocyjnym. I nie mówię tu choćby o gadżetach z logo producenta (np. szklanki, filiżanki czy kufle), ale także o możliwościach organizacji wspólnych ogólnokrajowych promocji czy kampanii reklamowych - podsumowuje Jacek Kuś.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 516) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH