REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

E-restauracje mają 2 minuty na pozyskanie klienta

  • Autor: ŁR, portalspozywczy.pl
  • Data: 19-02-2015, 11:36
E-restauracje mają 2 minuty na pozyskanie klienta
Polacy najczęściej jadają w lokalach sieciowych, głównie pizzeriach (fot. Fotolia)

Klienci na stronie internetowej restauracji spędzają nieco ponad 4 minuty – wskazuje Anna Muras z UpMenu. – Połowa tego czasu to etap finalizacji zamówienia, a więc wybór potraw, formy płatności oraz podanie adresu dostawy. Restauratorzy mają więc jedynie dwie minuty na zainteresowanie i przekonanie klienta do swojej oferty. Najważniejsze okazują się wtedy estetyka strony, jej niezawodność, intuicyjna obsługa i bezpieczeństwo – mówi ekspertka.

REKLAMA

Badanie przeprowadzone przez Instytut Badawczy ARC Rynek i Opinia przy współpracy z SGH pokazały, że najczęściej jadamy w lokalach sieciowych, głównie pizzeriach, a jedynie co trzeci z nas odwiedza eleganckie restauracje. W wyborze klienci kierują się przede wszystkim jakością oraz smakiem potraw. Szczególną uwagę zwracają również na higienę, do której poziomu ma zastrzeżenia ponad połowa respondentów, którzy wzięli udział w badaniu.

Klienci cenią sobie również dostępność różnorodnych form płatności. Nadal ponad połowa z nas posługuje się przy zamawianiu jedzenia gotówką, lecz już co czwarty klient restauracji płaci on-line, a 17 proc. wykorzystuje do regulowania rachunków karty płatnicze. Średnia wartość zamówienia w 2014 r. wyniosła 43 zł, a jak wynika z danych UpMenu, im większa jest suma na rachunku, tym chętniej korzystamy z alternatywnych form płatności. Gotówką płaciliśmy średnio 35 zł, kartą - 50 zł, a on-line - 42,5 zł.

Analizy dotyczące polskiego rynku gastronomicznego pokazują, że w najbliższej przyszłości konsumenci coraz chętniej będą wykorzystywać nowoczesne technologie podczas zamawiania posiłków. Obecnie rozwiązania takie są nowością, lecz prognozy pokazują, że niebawem staną się wymaganym standardem. Rozwijając swoją działalność w internecie restauratorzy mogą wykorzystywać dwa modele: serwisy agregujące oferty oraz indywidualną stronę internetową. Pierwsze rozwiązanie daje dostęp do większej liczby klientów i jest stosunkowo łatwe do wprowadzenia. Znacznie utrudnia jednak budowę własnej marki. Wyróżnienie się na tle konkurencji wymaga wtedy znacznych nakładów finansowych.

Budowa indywidualnej strony internetowej pozwala natomiast dopasować jej wygląd do profilu i charakterystyki lokalu, a także wymagań gości. Kanały komunikacji, takie jak aplikacja czy fanpage na portalach społecznościach są dodatkowymi i skutecznymi narzędziami pozwalającymi na budowę przewagi rynkowej.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (24 017) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH