Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Eat Polska na FoodShow: Polska gastronomia jest teraz w ultraciekawym punkcie

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 23-03-2018, 10:30
Eat Polska na FoodShow: Polska gastronomia jest teraz w ultraciekawym punkcie
Michał Sobieszuk, założyciel Eat Polska; fot.: PTWP

–  Przez to, że rozwój gastronomii został na kilkadziesiąt lat zastopowany, przez ostatnie 30 lat pojawiło się bardzo wielu kreatywnych szefów kuchni, którzy nie mają specjalnych ograniczeń w tym, co mogą budować – mówił Michał Sobieszuk, założyciel Eat Polska podczas debaty "Mała kulinarna ojczyzna – klienci chcą jeść to, co najlepsze w okolicy".

Michał Sobieszuk podczas Food Show 2018 zwrócił uwagę na potencjalną rolę wódki, jabłek i chleba w rozwoju polskiej turystyki kulinarnej.

– Wódka jest wbrew pozorom w Polsce bardzo niedoceniona. Nie możemy też o niej opowiadać ze względu na ustawę o trzeźwości. Z jednej strony chcemy pokazywać wódkę jako produkt, z którego nasz kraj powinien słynąć. Z drugiej strony jakakolwiek dyskusja na ten temat, także na temat rozwoju pod kątem turystyki kulinarnej, jest blokowana. Jeżeli nie będziemy o tym rozmawiać, nie osiągniemy sukcesu. Wydaje mi się, że powstające w Warszawie Muzeum Polskiej Wódki będzie jakimś przełomem. Trochę szkoda, że musiała to wziąć w swoje ręce prywatna firma, jeden z producentów wódki – stwierdził założyciel Eat Polska.

Jego zdaniem,  zbyt mało osób wie też o tym, że Polska stoi jabłkami. – Jabłka są niedocenianym polskim produktem. Powinno powstać Muzeum Jabłka – postulował.

Prelegent zwrócił także uwagę na nasz chleb, który również mógłby zrobić dużo większą "karierę" na świecie: – Chleb to produkt, z którego jesteśmy niebywale dumni. Wszyscy uważamy, że polski chleb jest wspaniały – mówił.

Jako ciekawostkę przytoczył, że w Indiach modne stają się hipsterskie piekarnie German Bakery sprzedające chleb na zakwasie. Fakt, że takie pieczywo reklamowane jest jako niemieckie, pokazuje, że nie ma skojarzenia chleba na zakwasie z Polską.

Jego zdaniem, wskazane byłoby, by turyści otrzymywali wstawki o polskiej tradycji kulinarnej, usłyszeli jakąś historię na ten temat. – Chodzi o to, by przeciętny Polak, wyjeżdżając gdzieś na wycieczkę z rodziną, zatrzymując się w muzeum czy jakimś innym miejscu, dostał jakąś kulinarno-kulturową historię – mówił.

Podkreślił, że polska gastronomia zmierza w nowoczesnym kierunku. – Wydaje mi się, że polska gastronomia jest teraz w ultraciekawym punkcie. Przez to, że rozwój gastronomii został na kilkadziesiąt lat zastopowany, przez ostatnie 30 lat pojawiło się bardzo wielu kreatywnych szefów kuchni, którzy nie mają specjalnych ograniczeń w tym, co mogą budować. Jeżeli mają ochotę sięgnąć do korzeni, mogą wykreować kompletnie nową polską kuchnię. Można wziąć przepisy z XIX w. lub powojenne i zrobić je od nowa. Nie będzie żadnego mentora, który powie, że w polskiej kuchni się tak nie robi. Tak jest w kuchni francuskiej, gdzie ograniczenia są gigantyczne ze względu na to, jak wygląda cała spuścizna kulinarna – stwierdził.

Michał Sobieszuk był prelegentem debaty "Mała kulinarna ojczyzna – klienci chcą jeść to, co najlepsze w okolicy", która odbyła się w ramach Food Show 2018.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 293) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.