Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
HoReCa

Ekspert: Moda na kuchnię japońską ewoluuje

– Polacy rozsmakowali się w sushi do tego stopnia, że chętnie zamawiają je do domu i pracy, nie tylko z restauracji, ale również z delikatesów czy sklepów dyskontowych. Wzrost popularności przyczynił się jednak do obniżenia statusu ekskluzywności kuchni japońskiej – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Wiktoria Górecka, wykładowca Food Studies na SWPS, autorka bloga Pyza Made in Poland, ekspert kuchni azjatyckich.

Ekspert: Moda na kuchnię japońską ewoluuje
Kaiseki w Mizu – japoński fine dining/blog Pyza Made in Poland

Kuchnia japońska to jedna z dominujących kuchni azjatyckich na naszym rynku. Jak przyznaje Wiktoria Górecka, autorka bloga Pyza Made in Poland, już od początku lat 90. restauracje i bary oferujące sushi oraz dania ciepłe cieszą się w Polsce dużą popularnością.

– Wydawać by się mogło, że spożywanie surowej ryby, głównego poza ryżem składnika sushi, wymagać będzie od polskich klientów pokonania pokarmowego tabu. Z tego też powodu zdecydowano się na poddanie składników obróbce termicznej. Do dziś w polskich lokalach specjalizujących się w sushi dominują pieczone ryby, krewetki w tempurze, a kontrowersyjne suszone wodorosty ukrywane są pod warstwą ryżu i sezamu – tłumaczy ekspertka kuchni azjatyckich.

Polacy rozsmakowali się w sushi do tego stopnia, że chętnie zamawiają je do domu i pracy – nie tylko z restauracji, lecz także z delikatesów czy sklepów dyskontowych. Zdaniem Wiktorii Góreckiej, ten wzrost popularności przyczynił się w pewien sposób do obniżenia statusu ekskluzywności kuchni japońskiej.

Obecnie widać już jednak kontrtendencję.

– Wspominałam o obniżeniu statusu sushi jako potrawy ekskluzywnej i egzotycznej. Na szczęście od niedawna można zauważyć kontrtendencje – sushi masterzy proponują swoim klientom doświadczenie restauracyjne w wyrafinowanej formie omakase, czyli sukcesywnego przygotowywania potraw z najwyższej jakości składników oraz kaiseki - fine dining rodem z Kraju Kwitnącej Wiśni. Jest to trend globalny, ale elitarny. Tym bardziej cieszę się, że w Polsce znaleźli się nie tylko pasjonaci gotowi go propagować, ale również klienci o wysokich wymaganiach – dodaje autorka bloga o kuchniach Azji Pyza Made in Poland.

Fenomenem ostatnich lat jest ciepła kuchnia japońska: – Nie tylko bliskie nam kotlety wieprzowe podawane z ryżem i sosem curry lub miso, ale przede wszystkim zupy ramen. W końcu pszenny makaron w bogatym w kolagen wywarze to danie idealne na mroźną polską zimę – mówi Wiktoria Górecka.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Weronika Górecka RSS ALERT    /    blogerzy RSS ALERT    /    blogerzy kulinarni RSS ALERT    /    Pyza Made in Poland RSS ALERT    /    ramen RSS ALERT    /    sushi RSS ALERT    /    kaiseki RSS ALERT    /    Kuchnia japońska RSS ALERT    /    Japonia RSS ALERT    /    kuchnia azjatycka RSS ALERT    /    gastronomia RSS ALERT    /    restauracje RSS ALERT

KOMENTARZE (3)

  • Adam 2018-01-03 09:39:50
    A gdzie można spróbować omakase?
  • Wiktoria 2018-01-04 12:57:39
    Omakase jest dostępne w m.in.: Mizu (Warszawa), Sushiya (Kielce), Ato Sushi (Łódź), Hana Sushi (Kraków). Na blogu Pyza made in Poland można przeczytać relacje z wszystkich tych restauracji.
  • Nie pomogę jestem koniem 2018-01-07 00:05:13
    \"wymagać będzie od polskich klientów pokonania pokarmowego tabu. Z tego też powodu zdecydowano się na poddanie składników obróbce termicznej.\" Ależ to tatar proszę Pana. Po prostu poddaliśmy go obróbce termicznej.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.91.203.233
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.