Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
HoReCa

Fanex: Bogacenie się społeczeństwa pozytywnie wpływa na gastronomię

Polska branża gastronomiczna z roku na rok notuje wzrost wyników. Czynnikiem, który niewątpliwie wpływa na systematyczną poprawę sytuacji przedsiębiorców z tego sektora, jest wzrost zarobków Polaków oraz zwiększające się wydatki społeczeństwa na usługi HoReCa. Z kolei dużym wyzwaniem dla dostawców produktów spożywczych dla branży, jest zapewnianie oczekiwanego okresu przydatności wyrobów po otwarciu opakowania, przy zminimalizowaniu lub zupełnym wyeliminowaniu zawartości dodatków konserwujących.

Fanex: Bogacenie się społeczeństwa pozytywnie wpływa na gastronomię
fot. shutterstock

Według badań GFK Polonia, wartość polskiego rynku gastronomicznego w 2017 roku wyniosła ponad 36 mld zł. Rynek gastronomiczny w Polsce wzrósł zatem o ponad 10% w stosunku rocznym. Jego wartość systematycznie rośnie, co potwierdza ogromny potencjał tej branży. Jest to bez wątpienia efekt rosnącej liczby konsumentów, którzy korzystają z usług gastronomicznych i hotelarskich. Wynika to zarówno ze zmiany stylu życia, jak i ze wzrostu dochodów gospodarstw domowych.

- Przyszłość branży wydaje się być optymistyczna. Co więcej, myślę, że jest to wciąż początek dobrej koniunktury. Polacy, w porównaniu do swoich zachodnich oraz południowych sąsiadów, wciąż przeznaczają na wydatki związane z jedzeniem poza domem relatywnie mniej środków. Widzimy jednak, że różnica ta, cały czas się zmniejsza – mówi Piotr Kubiczek, Dyrektor Handlowy w firmie Fanex.

Według danych Eurostatu, Polacy wydają zaledwie 3,2% budżetów domowych na usługi hotelowe i restauracyjne, dla porównania Czesi przeznaczają na takie wydatki 8,4%, Niemcy 5,3% a Słowacy 5,4%.

Jak wynika z analiz sprzedażowych Fanexu, preferencje polskich konsumentów zmieniają się. Zwracają oni uwagę na coraz więcej aspektów dotyczących cech nabywanej przez nich żywności. Coraz częściej interesują się produktami klasy Premium, tj. estetycznymi i smacznymi, ale przy tym z jak najmniejszą ilością konserwantów, z tzw. czystą etykietą. Cena nie jest już tak istotna, jak była jeszcze parę lat  temu i nie stanowi głównego kryterium wyboru polskich klientów.

Każdy region wyróżnia się innymi preferencjami klientów, zasobnością ich portfeli oraz świadomością konsumencką na różnych poziomach. Jedno jest pewne – Polacy zarabiają coraz więcej, a ich wiedza konsumencka jest coraz szersza.

Ciągłym wyzwaniem dla specjalistów laboratoriów firm produkujących wyroby spożywcze, jest zapewnianie oczekiwanego okresu przydatności produktów po otwarciu opakowania, przy zminimalizowaniu lub zupełnym wyeliminowaniu zawartości dodatków konserwujących.

- Fanex chcąc sprostać wymaganiom nowoczesnych Klientów, poszukuje coraz częściej produktów jednocześnie zdrowych i trwałych. Najlepiej naturalnie zakonserwowanych, z zachowaniem wszystkich walorów odżywczych, lub tylko z minimalną, konieczną dla zachowania bezpieczeństwa bakteriologicznego, ilością konserwantów – dodaje Piotr Kubiczek, Dyrektor Handlowy w firmie Fanex.

Już 4-5 listopada w Warszawie największa konferencja dedykowana sektorowi spożywczemu i handlowemu w Polsce: 20 sesji tematycznych, 120 prelegentów, ponad 1000 uczestników. Zarejestruj się teraz!

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Fanex RSS ALERT    /    Piotr Kubiczek RSS ALERT    /    gastronomia RSS ALERT    /    HoReCa RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.208.187.169
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.