Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Food Show 2017: Branża gastronomiczna wobec trendów kulinarnych i prozdrowotnych (pełna relacja)

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 20-03-2017, 16:19
Food Show 2017: Branża gastronomiczna wobec trendów kulinarnych i prozdrowotnych (pełna relacja)
Branża gastronomiczna wobec trendów kulinarnych i prozdrowotnych

Branża gastronomiczna podlega modom, jak również długotrwałym trendom. Takimi są rosnące znaczenie zdrowego odżywiania, coraz większa świadomość klientów, jak również znaczenie diet eliminacyjnych – to wnioski płynące z debaty „Branża gastronomiczna wobec trendów kulinarnych i prozdrowotnych”, która odbyła się w ramach imprezy Food Show 2017 w Katowicach.

Obecnie w Polsce trwa moda na gotowanie. Jak mówił Adrian Feliks, szef kuchni i właściciel Spoon Adrian Feliks, który prowadzi kursy kulinarne dla osób prywatnych, ludzie chcą wiedzieć jak się robi chleb, jak zrobić pizzę czy wywar. - Widzimy ogromne zainteresowanie Uczymy posługiwania się nożem kuchennym, technik krojenia oraz jaka patelnia jest do steków, a jaka do innych zastosowań. Obserwujemy także rosnącą świadomość konsumentów. Ludzie chcą wiedzieć jak rozpoznać świeże jajka, skąd pochodzą składniki ich potraw. Moim zdaniem ten trend będzie trwał 5-6 lat – mówi Adrian Feliks. Na jego kursy przychodzą rozmaite osoby. - Mamy zupełnych laików, jak również szefów kuchni – dodaje.

Rosnącą świadomość konsumentów dostrzega także Piotr Niemiec, właściciel Grupy Garstromall. - Mamy ponad 60 placówek. Nasze lokale są zlokalizowane w centrach biznesowych, centrach biurowych. Obserwujemy, że mamy tam do czynienia z bardzo świadomym klientem. W centrach biznesowych prowadzimy także kursy kulinarne, czy urządzamy dni kuchni etnicznej np. włoskiej. Wówczas gotuje się na żywo, a szef kuchni omawia cały proces. To wpływa na świadomość naszych gości, oraz sprawia, że się nie nudzą – mówi Piotr Niemiec/ Podkreśla, że w swoich restauracjach stara się nie karmić, ale odżywiać i uczyć świadomego odżywiania przy zachowaniu odpowiednich doznań smakowych. - W naszych restauracjach wszystko jest przygotowywane ze świeżych składników. Znamy pochodzenie wszystkich produktów. Livecooking jest zdecydowanie zauważalnym i liczącym się trendem – zaznacza Niemiec.

Do pochodzenia stosowanych produktów nawiązał Wawrzyniec Maziejuk, członek zarządu Stowarzyszenia Ekologia Polska. Zauważa, że rynek na produkty ekologiczne jest trudny, ale stale rosnący. - Nasze Stowarzyszenie skupia się na edukacji konsumentów. Równocześnie rozumiemy, że każdy portfel ma swoją ograniczoną pojemność. Moim zdaniem, żywność ekologiczna powili będzie się wkradała do restauracji. Zdaję sobie również sprawę, że będzie problem z ceną i ilością żywności ekologicznej, gdyż jest ona wyraźnie droższa, a jej produkcją zajmują się małe gospodarstwa. Pamiętajmy jednak, że nastawienie restauracji na składniki ekologiczne może być jej wyróżnikiem, czymś, co ją odróżni od konkurencji – uważa Wawrzyniec Maziejuk.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 444) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH