Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
HoReCa

Food Show 2017: Branża gastronomiczna wobec trendów kulinarnych i prozdrowotnych (pełna relacja)

Branża gastronomiczna podlega modom, jak również długotrwałym trendom. Takimi są rosnące znaczenie zdrowego odżywiania, coraz większa świadomość klientów, jak również znaczenie diet eliminacyjnych – to wnioski płynące z debaty „Branża gastronomiczna wobec trendów kulinarnych i prozdrowotnych”, która odbyła się w ramach imprezy Food Show 2017 w Katowicach.

Food Show 2017: Branża gastronomiczna wobec trendów kulinarnych i prozdrowotnych (pełna relacja)
Branża gastronomiczna wobec trendów kulinarnych i prozdrowotnych

Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
Data: 20-03-2017, 16:19

Obecnie w Polsce trwa moda na gotowanie. Jak mówił Adrian Feliks, szef kuchni i właściciel Spoon Adrian Feliks, który prowadzi kursy kulinarne dla osób prywatnych, ludzie chcą wiedzieć jak się robi chleb, jak zrobić pizzę czy wywar. - Widzimy ogromne zainteresowanie Uczymy posługiwania się nożem kuchennym, technik krojenia oraz jaka patelnia jest do steków, a jaka do innych zastosowań. Obserwujemy także rosnącą świadomość konsumentów. Ludzie chcą wiedzieć jak rozpoznać świeże jajka, skąd pochodzą składniki ich potraw. Moim zdaniem ten trend będzie trwał 5-6 lat – mówi Adrian Feliks. Na jego kursy przychodzą rozmaite osoby. - Mamy zupełnych laików, jak również szefów kuchni – dodaje.

Rosnącą świadomość konsumentów dostrzega także Piotr Niemiec, właściciel Grupy Garstromall. - Mamy ponad 60 placówek. Nasze lokale są zlokalizowane w centrach biznesowych, centrach biurowych. Obserwujemy, że mamy tam do czynienia z bardzo świadomym klientem. W centrach biznesowych prowadzimy także kursy kulinarne, czy urządzamy dni kuchni etnicznej np. włoskiej. Wówczas gotuje się na żywo, a szef kuchni omawia cały proces. To wpływa na świadomość naszych gości, oraz sprawia, że się nie nudzą – mówi Piotr Niemiec/ Podkreśla, że w swoich restauracjach stara się nie karmić, ale odżywiać i uczyć świadomego odżywiania przy zachowaniu odpowiednich doznań smakowych. - W naszych restauracjach wszystko jest przygotowywane ze świeżych składników. Znamy pochodzenie wszystkich produktów. Livecooking jest zdecydowanie zauważalnym i liczącym się trendem – zaznacza Niemiec.

Do pochodzenia stosowanych produktów nawiązał Wawrzyniec Maziejuk, członek zarządu Stowarzyszenia Ekologia Polska. Zauważa, że rynek na produkty ekologiczne jest trudny, ale stale rosnący. - Nasze Stowarzyszenie skupia się na edukacji konsumentów. Równocześnie rozumiemy, że każdy portfel ma swoją ograniczoną pojemność. Moim zdaniem, żywność ekologiczna powili będzie się wkradała do restauracji. Zdaję sobie również sprawę, że będzie problem z ceną i ilością żywności ekologicznej, gdyż jest ona wyraźnie droższa, a jej produkcją zajmują się małe gospodarstwa. Pamiętajmy jednak, że nastawienie restauracji na składniki ekologiczne może być jej wyróżnikiem, czymś, co ją odróżni od konkurencji – uważa Wawrzyniec Maziejuk.

więcej informacji:

Food Show 2017 RSS ALERT    /    Wawrzyniec Maziejuk RSS ALERT    /    Adrian Feliks RSS ALERT    /    Piotr Niemiec RSS ALERT    /    Marlena Stremler RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.82.93.116
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.