Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Food Show 2017: Branża gastronomiczna wobec trendów kulinarnych i prozdrowotnych (pełna relacja)

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 20-03-2017, 16:19

Strona 2 z 3

Na ciekawy aspekt zwrócił uwagę Dominik Duraj, szef kuchni w Restauracji Willa Gardena. Według niego, jest grupa gości, którzy przychodzą do danej restauracji dla serwowanego jedzenia. Inni, odwiedzają dany lokal z powodu panującej tam atmosfery czy dla samego miejsca. - Klienci najczęściej pytają o pochodzenie składników – skąd jest mięso, skąd pochodzi ryba. Kolejną grupa pytań są dociekania o przepis. Jak się przyrządza daną potrawę, o techniki gotowania – mówił Dominik Duraj. Zapytany o trendy, powiedział, iż ostatnim czasie prawdziwymi hitami w jego restauracji jest pstrąg z Wisły i dania z dziczyzny, która jest zdrowym i ekologicznym mięsem. - Nie zapominamy również o menu sezonowym. Sezonowość ma zawsze duży wpływ na menu. Obecnie wprowadzamy nowalijki, które już cieszą się dużym powodzeniem.

Chcę zwrócić uwagę, że dobre jedzenie musi kosztować. Jeśli jest świadomość jakości i smaku, to pojawia się także poczucie dobrze wydanych pieniędzy – uważa Duraj.

Znaczenie konsumentów wegetariańskich podniosła Marlena Stremler, redaktor magazynu Slowly Veggie – Z danych stowarzyszenia Otwarte Klatki wynika, że co pięty Polak jest wegetarianinem. Czyli 20 proc. naszego społeczeństwa nie je z różnych powodów mięsa. Dostosowanie się do takiej grupy konsumentów jest ważne. Kuchnia to nie tylko kreacja, dzieło kulinarne, ale ważne jest także słuchanie potrzeb gości – uważa redaktor Stremler. Jej zdaniem, jest wiele restauracji i ich liczba ciągle rośnie, które łączą dwa nurty. Serwują potrawy zarówno kuchni wegetariańskiej jak i tradycyjnej..

Do sezonowości odniósł się Adrian Feliks. – My staramy się pokazać, że można jeść sezonowo i smacznie. Serwujemy np. sezonowe zapiekanki – taki typowo polski streetfood. Naszym targetem są studenci, ale praktycznie przychodzą do nas ludzie w przedziale od 14-50 lat. Czasem brakuje nam zwyczajnie towaru, gdyż nie mamy magazynu i wszystkie wykorzystywane u nas produkty są świeże – powiedział właściciel Spoon Adrian Feliks.

Do wypowiedzi Marleny Stremler nawiązał Piotr Niemiec, który wskazał, że według różnych danych około 1,2 mln osób to uczuleniowcy, którzy nie mogą spożywać glutenu, laktozy i innych konkretnych składników. - Z drugiej strony nadal 38 mln osób chce jeść tradycyjną kuchnię z alergenami. Musimy podążać za trendami zdrowotnymi, ale nie dajmy się zwariować – apelował Piotr Niemiec. - Robimy bezmięsne piątki, gdy serwujemy m.in. sushi, ale nie jesteśmy w stanie wprowadzić posiłków bezglutenowych. To wymaga takich reżymów, ale musi być do tego oddzielny zakład. Robimy diety bezlaktozowe czy pudełkowe.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 013) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 266)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH