Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
HoReCa

Food Show 2017: Idealny dostawca dla gastronomii – oczekiwania sieci wobec partnerów i produktów

Branża gastronomiczna rozwija się bardzo dynamicznie. Polacy chętnie wychodzą do restauracji i jedzą „na mieście”. Także coraz więcej jest organizowanych wydarzeń połączonych z cateringiem. Dla restauratorów i firm przygotowujących catering jest to bardzo dobra wiadomość, ale jednoczenie muszą oni stanąć na wysokości zadania i zadbać o to, co serwują, by było na najwyższym poziomie. Dotyczy to również wyboru dostawców produktów – to wnioski płynące z debaty „Idealny dostawca dla gastronomii – oczekiwania sieci gastronomicznych wobec partnerów i produktów”, która odbyła się w ramach imprezy Food Show 2017 w Katowicach.

Food Show 2017: Idealny dostawca dla gastronomii – oczekiwania sieci wobec partnerów i produktów
Debata „Idealny dostawca dla gastronomii – oczekiwania sieci gastronomicznych wobec partnerów i produktów”. Food Show 2017. Fot. PTWP

HoReCa a handel detaliczny

Postęp rynku HoReCa jest zauważalny niemal na każdym kroku. Coraz więcej marek specjalizujących się w handlu detalicznym chce zaistnieć w gastronomii, upatrując tam swój sukces. Zdaniem ekspertów, aby móc stać się ważnym graczem na rynku gastronomicznym, trzeba idealnie dopasować swoją ofertę do jego potrzeb.

- Traktujemy rynek gastronomiczny jako docelowy. Nasz oferta jest w stu procentach dostosowana do rynku HoReCa. Proces powstawania naszych produktów jest konsultowany z szefami kuchni poszczególnych restauracji, ponieważ nasze śmietany staną się składnikiem tworzonych przez kucharzy potraw i muszą perfekcyjnie wpisywać się w przygotowany przez nich przepis. Tej jakości nie dostaną Państwo w domu, trzeba wyjść do restauracji i tam spróbować tych produktów. Wiele firm stara się dopasować swoje produkty do rynku HoReCa. Dla wielu z nich przejście z handlu detalicznego do gastronomicznego jest bardzo trudne, ponieważ oba rynki diametralnie się od siebie różnią. Trzeba zmienić podejście do biznesu i całkowicie inaczej planować swoje działania – tłumaczył Marian Piórkowski – Sales Manager Poland, Lithuania& Latvia, Debic.

Opinię przedmówcy poparł Włodzimierz Kotaniec, Członek Zarządu marki Kotaniec, od lat specjalizującej się zarówno w rynku detalicznym jak i HoReCa.

- Rynek gastronomiczny a rynek detaliczny to dwa odmienne twory, różniące się m.in. oczekiwaniami klientów. Wymagania stawiane przed dostawcami przez rynek HoReCa nie dają się przenieść, poza małymi wyjątkami, na rynek detaliczny. Opakowanie, forma dostarczenia produktu, cena – to jedne z nielicznych różnic między oboma rynkami. Natomiast perspektywy rozwoju na rynku HoReCa są bardzo duże. Patrząc na to, co się dzieje na zachodzie, w Polsce jest duże pole do popisu – dodał Włodzimierz Kotaniec.

Jakość i cena

Jakość i cena – oba te czynniki mają główne znaczenie na wybór dostawcy przez restauratora.

- Stawiamy przede wszystkim na jakość produktów i sposób, w jaki są one do nas dostarczane. W ubiegłym roku organizowaliśmy szczyt NATO. Podczas trzech dni imprezy przygotowano ponad 15 różnych menu. Zaserwowano 63 tony jedzenia. Istotna w tym przypadku była logistyka, żeby wszystko było dopięte na ostatni guzik. Nasi dostawcy znają nasze potrzeby, rozumieją je i mają świadomość, czego od nich wymagamy. Jeśli te warunki są spełnione, wtedy decydujemy się na współpracę – mówił Michał Kozak, Dyrektor Generalny Mazurkas Catering.

więcej informacji:

Food Show 2017 RSS ALERT    /    Marian Piórkowski RSS ALERT    /    Lithuania& Latvia RSS ALERT    /    Debic RSS ALERT    /    Włodzimierz Kotaniec RSS ALERT    /    Kotaniec RSS ALERT    /    Michał Kozak RSS ALERT    /    Mazurkas Catering RSS ALERT    /    Wojciech Jazowiecki RSS ALERT    /    MJM RSS ALERT    /    HoReCa RSS ALERT    /    rynek HoReCa w Polsce RSS ALERT    /    handel detaliczny RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • alicja.kubiak@hurtum.pl 2017-03-22 12:02:39
    Szansą dla małych graczy i całej HoReCa jest na pewno kanał e-commerce jako metoda zamawiania produktów w dowolnym czasie, poprzez dowolne urządzenie, w sposób szybki i bezbłędny. Dla małych graczy to możliwość pokazania się na szerokim rynku relatywnie niskim nakładem przy wzrastającym zainteresowaniu e-commerce.
  • robert@gastroteam.pl 2017-03-22 15:13:43
    Coraz więcej jest na rynku małych, regionalnych dostawców, którzy dostarczają produkty dobrej jakości w przystępnych cenach, zachowując co najważniejsze elastyczność dostaw, specjalizując się w wybranej gamie produktów. Cenimy sobie takie firmy, głównie ze wzgledu na powtarzalność jakości.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.206.48.142
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.