Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Food Show 2018: Dzisiaj chcemy doświadczać, a nie tylko jeść! Najważniejsze wnioski

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 14-03-2018, 12:46
Food Show 2018: Dzisiaj chcemy doświadczać, a nie tylko jeść! Najważniejsze wnioski
fot. PTWP

Ponad 100 prelegentów, blisko 3 000 przedstawicieli branży i 10 000 gości dnia otwartego – w Katowicach zakończyła się 2. edycja Food Show. W menu imprezy znalazły się trzy dni wystaw, degustacji, pokazów gotowania, warsztatów kulinarnych, debat branży spożywczej i gastronomicznej, spotkań biznesu spożywczego i branży HoReCa oraz pasjonatów gotowania i dobrego jedzenia. Podczas Megawieczoru Kulinarnego w Międzynarodowym Centrum Kongresowym swoje popisowe dania zaserwowali najlepsi szefowie kuchni w regionie.

Dyskusje, jakie przez trzy dni toczyły się pod dachem Międzynarodowego Centrum Kongresowego w Katowicach, poruszyły kwestie najistotniejsze dla branży spożywczo-gastronomicznej, ważne również z punktu widzenia coraz bardziej wymagających konsumentów. 2. Edycja Food Show po raz kolejny połączyła przy wspólnym stole dwie perspektywy – profesjonalistów i szerokiej publiczności. Gośćmi Food Show 2018 byli znani szefowie kuchni, restauratorzy, blogerzy, uczestnicy programów kulinarnych, trendsetterzy i krytycy, m.in.: Marcin Czubak, Krzysztof Janiszewski, Jolanta Kleser, Daria Ładocha, Grzegorz Łapanowski, Krzysztof Cybruch, czy Tomek Woźniak.

Dni branżowe zainaugurowała debata pt. „Żywność w centrum uwagi świata; jedzenie
w randze sztuki”. Jej uczestnicy zgodzili się, że innowacyjne, przełomowe produkty, stawiające na doznania smakowe i wizualne oraz możliwość uczestniczenia konsumenta chociaż w niewielkim stopniu w przygotowaniu produktu – to jedne z najnowszych zjawisk, widocznych na rynku kulinarnym. Zgodnie podkreślali również coraz wyraźniejszą rolę mediów społecznościowych w kształtowaniu nie tylko trendów, ale również mitów na temat żywności.

Honorata Jarocka, Food and Drink Analyst w firmie Mintel zaprezentowała najnowsze trendy produktowe, w tym m.in. coraz większą rolę koloru jedzenia.

– Pojawiają się na przykład: niebieski kefir, fioletowy makaron, lody szaro-czarne albo czarne ciasteczka z węglem aktywowanym. Kolor czarny coraz częściej jest też spotykany na rynku polskim – mówiła.

Zwracała także uwagę na konsystencję produktów. – Ten czynnik może być ważny, kiedy szukamy sposobów dotarcia do klientów eksperymentalnych albo chcemy przełamać rutynę na półce – przekonywała. – Przykładem mogą być: woda smakowa, która w swoim składzie ma żelowe kosteczki, ciastka, które w warstwie kremu mają tzw. strzelające cukierki, miód w słoiczku, który zawiera plaster miodu.

Wspomniała również o produktach, które zamazują granice między kategoriami. Przykładem jest połączenie rogalika francuskiego z pączkiem, które wylansował jeden z francuskich cukierników, czy też pizza, w której rolę ciasta pełni smażony kurczak albo frytki z sosem czekoladowym.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (11 538) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.