Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Food Show 2018: Karta dań jest najlepszym sprzedawcą restauracji

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 16-03-2018, 09:52
Food Show 2018: Karta dań jest najlepszym sprzedawcą restauracji
Angelika Borysiak, Social Media i Marketing Manager, zawodowo związana z branżą gastronomiczną i hotelarską, fot. AB

- Restauratorzy czasami zapominają, że to karta jest ich najlepszym sprzedawcą, zwłaszcza w dobie dużych rotacji personelu. Dlatego nie powinna być sztampowa, powinna być łatwo nawigowalna, zaopatrzona w infografiki oraz po prostu ładna - mówiła Angelika Borysiak, Social Media i Marketing Manager, zawodowo związana z branżą gastronomiczną i hotelarską podczas debaty "Future foods – dziś ciekawostka, jutro – silny trend" podczas Food Show 2018.

Angelika Borysiak zauważa, że trendy kulinarne zmieniają się dziś prawie tak szybko jak trendy w modzie.

- Jest to zasługą obserwacji rynku przez producentów, influencerów, a także rosnącego zapotrzebowania konsumentów. Olbrzymią wagę mają dziś media społecznościowe, zwłaszcza Instagram, który kreuje trendy i napędza popularność poszczególnych dań i produktów. Odpowiadają na to restauracje, które stawiają na dania przyjemne dla oka. Każdego dnia na całym świecie publikowane są miliony zdjęć jedzenia oznaczanego za pomocą hashtagów - dodała.

Borysiak dodaje, że chcąc być na bieżąco z trendami żywieniowymi warto obserwować w mediach społecznościowych profile influencerów, blogerów, szefów kuchni, marketingowców dużych marek, a także profile letnich festiwali.

- Jedna z amerykańskich sieci przygotowała na festiwal muzyczny specjalny koktajl z dbałością o to, żeby dobrze wyglądał na kwadratowych zdjęciach Instagrama. Można go było kupić płacąc hashtagiem. Dynamicznie rozwija się także rynek zamawiania jedzenia online. Zauważył to Facebook, który w USA testuje funkcję 'order menu' pozwalającą na zamówienie jedzenia bezpośrednio na Facebooku bez opuszczania ekosystemu. To rozwiązanie z pewnością spowoduje wzrost obrotów u restauratorów - dodaje.

Borysiak przyznała, że świadomość kulinarna Polaków jest coraz większa, w związku z czym rosną nie tylko nasze wydatki na jedzenie poza domem, ale także oczekiwania w stosunku do gastronomii.

- Jeśli restauracja stosuje się do trendu niemarnowania żywności, warto pokazać to w codziennej komunikacji. Także wprowadzając do naszej karty superfoods możemy pokazać je w naszej karcie menu. Restauratorzy czasami zapominają, że to karta jest ich najlepszym sprzedawcą, zwłaszcza w dobie dużych rotacji personelu. Dlatego nie powinna być sztampowa, powinna być łatwo nawigowalna, zaopatrzona w infografiki oraz po prostu ładna. Czasami wcale nie trzeba zmieniać profilu lokalu, a wystarczy wkładka sezonowa. Idzie wiosna i wiele lokali używa ich regularnie. Wyraźna informacja o zawartości danego składnika przyciągnie osoby zainteresowane zdrowym odżywianiem, a także gości poszukujących trendów. Bywanie jest coraz modniejsze, dlatego warto postawić także na wygląd dań. Dużą reklamą dla lokalu jest to jeśli klient zrobi sobie zdjęcie z naszą potrawą. Pojawia się już specjalna porcelana, na której danie wygląda lepiej na Instagramie - dodała.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (17 362) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.