Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Food Show 2018: Konsumenci szukają przede wszystkim dobrego smaku (relacja + foto)

  • dlahandlu.pl
  • Autor: DlaHandlu
  • Data: 22-03-2018, 16:43

Obecnie widoczna jest moda na nietypowe kolory potraw i efektowne dania, jednak konsumenci szukają głownie dobrego smaku. O oryginalności nie musi świadczyć wyjątkowy kolor czy wygląd, ale użycie niespotykanych u nas przypraw – oceniali uczestnicy panelu Short Stories, jaki odbył się 13 marca na Food Show 2018.

Jak mówił Wawrzyniec Maziejuk, członek zarządu Stowarzyszenia „Polska Ekologia” i współwłaściciel gospodarstwa ekologicznego produkującego sery na bazie mleka koziego, widoczny jest trend poszukiwania żywności wyglądającej oryginalnie.

- Liczy się efekt „wow”, dlatego producenci na przykład ozdabiają ser kwiatami. Tak robi mój kolega, inny produkuje sery „marmurkowe”. Ludzie chcą patrzeć na inną formę, są kuchnie, które lubią szokować – mówił.

Jolanta Kleser, właścicielka Pracowni Smaku zauważyła jednak, że choć jest w nas chęć spróbowania czegoś oryginalnego, to konsumenci poszukują głównie smacznego jedzenia. – To co jest na pokaz jest takie tylko raz. Na naszych warsztatach szukamy przede wszystkim dobrego smaku – mówiła.

- Mamy dostęp do oryginalnych przypraw np. arabskich i z Maroka. One powodują, że zwykła marchewka nabiera innego znaczenia. Moim zdaniem przyprawy i sposób podania – to metody na oryginalność, a nie kolor np. niebieski, który jest nienaturalny - dodała.

Tomasz Bączkowski, zwycięzca 3 edycji Bake Off – Ale Ciacho! i właściciel bloga Słony Miód wspominał, iż podczas programu, w którym brał udział stawiano duży nacisk na wygląd potraw. - Niektóre z przyrządzanych rzeczy były wybitne smakowo ale nie wyglądały i dlatego trzeba było je odrzucić. Z tego powodu jestem raczej krytykiem wizualnego traktowania jedzenia. Smak jest najważniejszy - mówił.

Paneliści byli zgodni, iż świadomość dotycząca zdrowego i dobrego jedzenia rośnie w Polsce ale nigdy nie będzie tak, że większość osób w społeczeństwie będzie wybierać najlepszą żywność.

- 20 lat temu, kiedy powstawało nasze gospodarstwo, większość Polaków nie lubiła koziego sera. Od tamtego czasu nastąpił ogromny postęp, teraz czasem musimy odmawiać klientom bo nie jesteśmy w stanie zrealizować potrzeb – mówił Wawrzyniec Maziejuk.

Przyznał, że produkty wytwarzane w jego gospodarstwie są na „szczycie” piramidy wartościowej żywności, jak też ceny. - Dlatego nie docieramy do wszystkich. Większość Polaków szuka taniej bułki. Jednak są i tacy, którzy kupują produkty ekologiczne pomimo wysokiej ceny, ze względu na ich wartość zdrowotną. Jedni wydają więcej bo chcą kupować lepszą żywność a inni, bo mogą sobie na więcej pozwolić. Ponieważ my jesteśmy na „topie” cenowym, decyzje zakupowe naszych klientów są bardziej świadome – mówił.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (10 461) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane