Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Food Show 2018: Mała kulinarna ojczyzna – klienci chcą jeść to, co najlepsze w okolicy (relacja)

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 26-03-2018, 12:59
Food Show 2018: Mała kulinarna ojczyzna – klienci chcą jeść to, co najlepsze w okolicy (relacja)
Anna Wrona, Karolina Buczkowska-Gołąbek, Kuba Faron, Michał Sobieszuk, Wojtek Osiński, Mateusz Kręcina; fot. PTWP

Turyści oczekują interakcji i doświadczenia. Chwalmy się naszymi produktami i budujmy przemyślane oferty – mówili prelegenci debaty "Mała kulinarna ojczyzna – klienci chcą jeść to, co najlepsze w okolicy", która odbyła się w ramach FoodShow 2018.

Debatę rozpoczęła prezentacja wniosków raportu "State of the Food Tourism Industry 2018 Annual Report" stworzonego przez Światowe Stowarzyszenie Podróży Kulinarnych (World Food Travel Association), w którym wskazano główne trendy turystyki kulinarnej na 2018 rok.

– Gość, który wchodzi do restauracji, turysta, który podróżuje i konsumuje, chce doświadczeń i oczekuje wspomnień. Chce pewnego przeżycia. Musimy więc zapewnić mu więcej niż to, co na talerzu – mówiła Karolina Buczkowska-Gołąbek, prezes Polskiego Stowarzyszenia Turystyki Kulinarnej.

Prelegentka podkreśliła znaczenie obsługi restauracji w kontakcie z turystą. – Spotkanie z lokalsem, jakim jest obsługa restauracji, jest bardzo ważne. To od tej osoby możne się dowiedzieć, co zjeść, co jest ciekawe, co jest lokalne i regionalne. W raporcie jest sugestia, żeby zastanowić się, czy zamiana kelnera na tablet w przypadku turystów jako gości będzie korzystna – przytoczyła Karolina Buczkowska-Gołąbek.

Zwróciła także uwagę na coraz intensywniejszy rozwój serwisów transportowych, takich jak Uber. –  Zalecenie raportu jest takie, by restauratorzy zaczęli współpracę z sieciami taksówkowymi. Bardzo często to właśnie kierowca decyduje, dokąd pójdą goście. Turysta wychodzi z hotelu, wsiada do taksówki i prosi, by zawieźć do jakiejś restauracji. Odpowiednio pokierowany wcześniej kierowca te ciekawe dla turystów restauracje jest w stanie wskazać. W podobny sposób w rynek żywieniowy wkraczają gracze jak Airbnb czy linie lotnicze, które stawiają na dobrą kuchnię i dobre przyjęcie turysty – wskazała prelegentka.

Prezes PSTK zaakcentowała znaczenie muzeów o tematyce kulinarnej: – Mamy Żywe Muzeum Piernika w Toruniu, Żywe Muzeum Rogala, Muzeum Obwarzanka, Muzeum Chleba w Radzionkowie, Muzeum Mleka w Grajewie. Jest ich jednak tylko tyle. Jeśli spojrzymy na to, jak bogatą mamy kulturę, ile mamy ciekawych produktów, to mogłoby być tego naprawdę więcej. We Włoszech w samej Parmie są 4 muzea: muzeum poświęcone serom, szynce, pomidorom i makaranowi. Miejsca te fantastycznie sobie radzą.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (17 188) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.