Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Food Show 2018: Mała kulinarna ojczyzna – klienci chcą jeść to, co najlepsze w okolicy (relacja)

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 26-03-2018, 12:59
Food Show 2018: Mała kulinarna ojczyzna – klienci chcą jeść to, co najlepsze w okolicy (relacja)
Anna Wrona, Karolina Buczkowska-Gołąbek, Kuba Faron, Michał Sobieszuk, Wojtek Osiński, Mateusz Kręcina; fot. PTWP

Turyści oczekują interakcji i doświadczenia. Chwalmy się naszymi produktami i budujmy przemyślane oferty – mówili prelegenci debaty "Mała kulinarna ojczyzna – klienci chcą jeść to, co najlepsze w okolicy", która odbyła się w ramach FoodShow 2018.

Debatę rozpoczęła prezentacja wniosków raportu "State of the Food Tourism Industry 2018 Annual Report" stworzonego przez Światowe Stowarzyszenie Podróży Kulinarnych (World Food Travel Association), w którym wskazano główne trendy turystyki kulinarnej na 2018 rok.

– Gość, który wchodzi do restauracji, turysta, który podróżuje i konsumuje, chce doświadczeń i oczekuje wspomnień. Chce pewnego przeżycia. Musimy więc zapewnić mu więcej niż to, co na talerzu – mówiła Karolina Buczkowska-Gołąbek, prezes Polskiego Stowarzyszenia Turystyki Kulinarnej.

Prelegentka podkreśliła znaczenie obsługi restauracji w kontakcie z turystą. – Spotkanie z lokalsem, jakim jest obsługa restauracji, jest bardzo ważne. To od tej osoby możne się dowiedzieć, co zjeść, co jest ciekawe, co jest lokalne i regionalne. W raporcie jest sugestia, żeby zastanowić się, czy zamiana kelnera na tablet w przypadku turystów jako gości będzie korzystna – przytoczyła Karolina Buczkowska-Gołąbek.

Zwróciła także uwagę na coraz intensywniejszy rozwój serwisów transportowych, takich jak Uber. –  Zalecenie raportu jest takie, by restauratorzy zaczęli współpracę z sieciami taksówkowymi. Bardzo często to właśnie kierowca decyduje, dokąd pójdą goście. Turysta wychodzi z hotelu, wsiada do taksówki i prosi, by zawieźć do jakiejś restauracji. Odpowiednio pokierowany wcześniej kierowca te ciekawe dla turystów restauracje jest w stanie wskazać. W podobny sposób w rynek żywieniowy wkraczają gracze jak Airbnb czy linie lotnicze, które stawiają na dobrą kuchnię i dobre przyjęcie turysty – wskazała prelegentka.

Prezes PSTK zaakcentowała znaczenie muzeów o tematyce kulinarnej: – Mamy Żywe Muzeum Piernika w Toruniu, Żywe Muzeum Rogala, Muzeum Obwarzanka, Muzeum Chleba w Radzionkowie, Muzeum Mleka w Grajewie. Jest ich jednak tylko tyle. Jeśli spojrzymy na to, jak bogatą mamy kulturę, ile mamy ciekawych produktów, to mogłoby być tego naprawdę więcej. We Włoszech w samej Parmie są 4 muzea: muzeum poświęcone serom, szynce, pomidorom i makaranowi. Miejsca te fantastycznie sobie radzą.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (9 901) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane