Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
HoReCa

Food Show 2018: Największym wyzwaniem dla gastronomii przyszłości będzie oferta dla seniorów

- Nie myślimy o tym, że jesteśmy społeczeństwem starzejącym się. Coraz więcej emerytów dysponuje budżetem, który pozwoli im na chodzenie do restauracji. Pojawia się problem, bo nie ma restauracji przeznaczonych dla seniorów z takimi elementami jak cicho grająca muzyka, odpowiednie lekkostrawne menu, niekoniecznie najmodniejsze, ale podkreślające lokalność - mówiła Magdalena Tomaszewska-Bolałek, autorka bloga kuchniokracja.hanami.pl oraz książek o trendach w kuchni azjatyckiej i „Polish Culinary Paths” podczas debaty "Future foods – dziś ciekawostka, jutro – silny trend" podczas Food Show 2018.

Food Show 2018: Największym wyzwaniem dla gastronomii przyszłości będzie oferta dla seniorów
Magdalena Tomaszewska-Bolałek, autorka bloga kuchniokracja.hanami.pl oraz książek o trendach w kuchni azjatyckiej i „Polish Culinary Paths”, fot. PTWP

Magdalena Tomaszewska-Bolałek zauważa, że bardzo wiele trendów kulinarnych napływa do Europy z Azji.

- Matcha zaczynała jako składnik deserów, skąd trafiła do napojów. Dziś w Japonii można bez problemu kupić makarony z matcha podawane do dań wytrawnych. Warto wspomnieć, że matcha ma dużo właściwości prozdrowotnych, a w zależności od ilości pozwala uzyskać kolor pistacjowy albo ciemną zieleń bez korzystania ze sztucznych barwników. Od kilku sezonów Europa i Polska oszalały na punkcie ramenu. To danie wyjątkowo dobrze przyjęło się w polskich warunkach, gdyż jest podobne do rosołu, a więc bliskie nam jeśli chodzi o kulturę kulinarną. Tak naprawdę ramen nie jest do końca przedstawicielem kuchni japońskiej, ponieważ dopiero na początku XX wieku trafił do Japonii z Chin - dodała. 

Wśród popularnych trendów światowych utrzymuje się także kuchnia koreańska.

- Zawiera ona wiele produktów, które Polacy lubią: bazuje na mięsie, często grillowanym. Z kolei w ramach kuchni warzywnej podaje się w Korei np. smoothie bowls i budda bowls, od 3-4 sezonów obserwujemy trend podawania jedzenia w misce jako sposób prezentacji. Do tego dochodzi czarny sezam, który dobrze egzystuje w trendzie związanym z kolorami. W Japonii od ponad 20 lat bez problemu były dostępne szare lody lub desery czy ciasta w kolorze zielonym. W Azji modne są także napoje na bazie octów smakowych, które świetnie nadają się na wysokie temperatury. Oprócz tego ocet działa lekko przeciwzapalnie - dodała.

Tomaszewska-Bolałek przyznała, że często w kontekście żywności używamy zamiennie terminów "moda" i "trend", przy czym ten pierwszy ma zabawienie pejoratywne jako rodzaj fanaberii żywieniowej.

- Musimy pamiętać o tym, że trendy mogą być krótko- i długoterminowe, lokalne i globalne, implementowane przez duże agencje obsługujące firmy spożywcze i trendy oddolne, gdy ktoś wpada na pomysł gotowania czegoś, co może się przyjąć albo nie. Zamienianie słowa "trend" na "moda" jest krzywdzące, bo w przypadku niemarnowania żywności trudno mówić, że jest to jakaś fanaberia - dodała.

więcej informacji:

Magdalena Tomaszewska-Bolałek RSS ALERT    /    Food Show 2018 RSS ALERT    /    media społecznościowe RSS ALERT    /    social media RSS ALERT    /    seniorzy RSS ALERT    /    restauracje RSS ALERT    /    gastronomia RSS ALERT    /    trendy w gastronomii RSS ALERT    /    chia RSS ALERT    /    trendy żywieniowe RSS ALERT    /    diety pudełkowe RSS ALERT    /    matcha RSS ALERT    /    ramen RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.144.24.41
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.