Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Food Show 2018: Nie damy się oczarować "podrabianą" kiełbasą (wideo)

  • Autor: Anna Wrona/portalspozywczy.pl
  • Data: 27-02-2018, 09:31
Food Show 2018: Nie damy się oczarować
Marcin Budynek; kucharz; Akadamia Kulinarna Marcina Budynka

Nie ma kuchni polskiej bez kuchni regionów i nie ma kuchni regionów bez produktów. Nie damy się oczarować "podrabianą" kiełbasą. Szukamy np. śląskiego krupnioka –  mówi Marcin Budynek, który zaprezentuje swoje popisowe dania podczas Food Show 2018.

W kuchni polskiej widać powrót do korzeni i jak najprostszych obróbek termicznych – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Marcin Budynek, kucharz, założyciel Akademii Kulinarnej Marcina Budynka. Kucharze coraz częściej sięgają m.in. po dawne warzywa, które niegdyś powszechnie gościły na naszych stołach.

Niezwykle istotnym kierunkiem jest też coraz bardziej świadome wykorzystywanie produktów regionalnych. – Nie ma kuchni polskiej bez kuchni regionów. Nie ma kuchni regionów bez produktów. Produkt z danego regionu tworzy kuchnię regionalną, a co za tym idzie, tworzymy kuchnię polską. 3/4 produktów w mojej kuchni to produkty regionalne – przyznaje kucharz, który zaprezentuje swoje popisowe dania podczas Food Show 2018.

Wzrost zainteresowania kuchnią regionów wynika z coraz większej świadomości konsumentów. – Konsument szuka polskich produktów. Nie damy się oczarować na "podrabianą" kiełbasę. Szukamy np. śląskiego krupnioka – tłumaczy.

Poszukiwane są przy tym produkty regionalne z jak najkrótszą drogą dostępu (z pola na stół), często z pominięciem hurtowni i dystrybutorów.

Czy producenci podażąją za tymi zmianami i mają wystarczającą ofertę na kucharzy? Nie do końca. Zdaniem Marcina Budynka, choć dostępność produktów jest duża, to brakuje miejca lub instytucji, które skupiłyby i grupowały taką ofertę dla kucharzy.

Wśród kucharzy silnie działa za to droga tzw. poczty pantoflowej.  – Ktoś słyszał, że ktoś inny robi super glazurę z buraka cukrowego. Jeździmy. Szukamy. Ale to nie do końca działa sprawnie – przyznaje kucharz.

Dodaje jednocześnie, że producentów "dziwnych" rzeczy jest w Polsce bardzo wielu. Problemem jest jednak dotacie do nich. Małe firmy nie mają takiego budżetu na promowanie marki, jak duże koncerny spożywcze.  Rozwiązaniem może być uczestnictwo w targach i różnych imrezach, takich jak m.in. Food Show, gdzie producenci mogą pokazać swoje produkty większemu gronu kucharzy.

Podczas Food Show Marcin Budynek zaprezentuje połączenie podlaskich ryb słodkowodnych ze śląskim krupniokiem. Zapraszamy na pokazy kulinarne, inspirujące debaty (Tutaj agenda), degustacje, live cooking, strefy smaku i doświadczenia, spotkania z mistrzami kuchni i blogerami kulinarnymi.

 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 341) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.