Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Food Show 2018: Polska gastronomia u progu wielkiego rozkwitu (pełna relacja + zdjęcia)

  • Autor: PM, www.portalspozywczy.pl
  • Data: 19-03-2018, 16:03
Food Show 2018: Polska gastronomia u progu wielkiego rozkwitu (pełna relacja + zdjęcia)
Food Show 2018

O rosnącym trendzie na stołowanie się poza domem, zwyczajach gastronomicznych Polaków, wyzwaniach prawno-finansowych polskiej gastronomii, trudnym rynku pracy, najnowszych trendach i pokoleniu konsumentów, rozmawialiśmy podczas debaty "Polska gastronomia u progu wielkiego rozkwitu", która odbyła się 13 marca w ramach Food Show 2018.

Coraz szybsze tempo życia Polaków, moda na programy kulinarne, filmy i seriale o kucharzach, wysyp blogów, kanałów na YouTube czy Instagramie sprawiają, że częściej jadają oni poza domem i wydają więcej na posiłki "na mieście". Z danych analityków branży HoReCa w Polsce wynika, że ten rynek rośnie kilkucyfrowo co rok i nic nie wskazuje na to, że ten trend się zmieni. Coraz częściej korzystamy z lokali gastronomicznych, także bez okazji. Dzięki temu obserwujemy coraz więcej pomysłów na restauracje, puby, bary czy kawiarnie. Rośnie również zainteresowanie cateringiem, a także zamawianiem jedzenia i dostawami, które to przenoszą się do internetu podążając za trendem e-commerce.

Jak wynika z badania "Rynek gastronomiczny 2017" przeprowadzonego przez GfK, w porównaniu do roku poprzedniego rynek gastronomiczny w Polsce wzrósł o ponad 10,5 proc. i jest wart niemal 36,12 mld zł. Liczba aktywnych placówek całorocznych wzrosła o 1,8 proc.

Odsetek Polaków w wieku 15+, którzy deklarują, iż odwiedzili punkt gastronomiczny w ciągu ostatnich 12 miesięcy, spadł o 5 pp. w porównaniu do rekordowego roku 2016 i wynosi obecnie 49 proc. Jest on jednak nadal na poziomie wyższym niż ten notowany w latach 2012-2015. Polacy najczęściej odwiedzali punkty gastronomiczne w celu spotykania się ze znajomymi lub spontanicznie, bez szczególnej okazji. Wybór danego lokalu najczęściej uzależniali od smaku serwowanych posiłków, napojów, dogodnej lokalizacji lub decydowali się na niego z przyzwyczajenia.

POLACY CHCĄ PRÓBOWAĆ I DOŚWIADCZAĆ

- Wzrosła kultura jedzenia. Pomagają w tym programy kulinarne czy blogi tematyczne. Polacy są coraz bardziej świadomi tego co dzieje się na rynku gastronomicznych i częściej korzystają z restauracji – mówił Adrian Feliks, szef kuchni, właściciel firmy SPOON Adrian Feliks.

Jego zdaniem, Polacy mają coraz więcej chęci i zapału do gotowania, jednak już dużo gorzej jest z ich umiejętnościami. - Jednak wyraźnie widać, że Polacy coraz chętniej korzystają z kursów i warsztatów kulinarnych, chcą się uczyć dobrze gotować. Zwracają także uwagę na produkty, z których można przyrządzić smaczne dania. Sam prowadzę tego typu zajęcia - przyznał.

- Wzrosła średnia wartość paragonów, a nieznacznie spadła ich ilość – tak sytuację na rynku gastronomicznym z punktu widzenia sieci 7th Street oraz Meat & Fit ocenia Łukasz Błażejewski, dyrektor ds. franczyzy.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Smakosz 20-03-2018, 10:45:
Szkoda, że nie poruszono tematu związanego z ewolucją podejścia Restauratorów do procesów HACCP. Więcej kontroli oraz większa wiedza o produkcie vs wyszkolenie pracowników w zakresie bezpieczeństwa żywienia oraz Klientów. Technologia idzie do przodu a w lokalach ciągle używa się długopisów oraz kartek do zapisywania pomiarów. Kiedy przyjdzie czas na automatyzację w tym obszarze?

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 946) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.