Food Show 2018: Polski street food nie ma się czego wstydzić

Uważam, że polski street food nie ma się czego wstydzić, choć czasem zdarzają się oczywiście słabsze food trucki - mówił Michał Skoczek, założyciel bloga Street Food Polska podczas debaty "Lokal bez adresu: targi śniadaniowe, nocne markety, food trucki" odbywającej się w trakcie Food Show 2018.
Michał Skoczek odniósł się do trendów kulinarnych w segmencie street food. - Dwa lata temu myślałem, że sprzedaż hamburgerów powoli przestaje się cieszyć popularnością, ale okazało się, że jest wręcz przeciwnie - mówił.
Dodał, że ludzie lubią zarówno znane smaki jak i odkrywanie nowych potraw. - Na przykład w Krakowie konsumenci nie przychodzą na zloty food trucków, aby kupić burgery. Oni tam szukają nowych smaków. Z drugiej strony hamburgery są proste, znajome i przyswajalne dla ludzi - dodał.
Michał Skoczek mówił, że jest miłośnikiem food trucków i że lubi o nich pisać. - Część food trucków pojawia się i potem znika. Cały czas jest tak, że komuś się wydaje, "o patrz, jest kolejka, zarobimy", a w następnym sezonie już go nie ma - tłumaczył.
- Uważam, że polski street food nie ma się czego wstydzić, choć czasem zdarzają się oczywiście słabsze food trucki. Właściciele food trucków to "wariaci kulinarni", naprawdę wkładają w swoją działalność całe serce - mówił.
Jego zdaniem zloty tematyczne nie są dobrym pomysłem. - Nie organizowałem nigdy zlotu tematycznego, ponieważ do mnie przemawia koncepcja różnorodności - wyjaśniał.
Bloger uważa również, że niezbyt dobrym pomysłem są porcje degustacyjne. - Przykładowo często nie ma mniejszych bułek lub sprzedawcy na eventach mają dwa rozmiary dań, co dezorganizuje pracę, przeszkadza i wywołuje frustrację zarówno u klientów jak i u właścicieli samochodów - tłumaczył.
Michał Skoczek uważa również, że w sprawie lokalizacji food tracków łatwiej się porozumieć z galerią handlową i prywatnym najemcą niż z jednostką miejską.
Michał Skoczek, znany także jako Żorż Ponimirski, założyciel bloga o ulicznym jedzeniu – Street Food Polska (zał. 2011 r). Miłośnik i propagator ruchu food truckowego, organizator imprez street foodowych.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
KOMENTARZE
Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!