Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Food Show 2018: Trendy kulinarne dezaktualizują się zanim zaczną na dobre wybrzmiewać

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 16-03-2018, 20:18
Food Show 2018: Trendy kulinarne dezaktualizują się zanim zaczną na dobre wybrzmiewać
Paulina Serwatka, Brand Manager Tel Aviv Food & Wine, fot. PTWP

- Gdybyśmy zebrali wszystkie produkty, o których mówimy że są najmodniejsze to zobaczymy, że one się nawzajem wykluczają. Diety i trendy dezaktualizują się zanim zaczną na dobre wybrzmiewać. Modna jest teraz nasza postawa, to, w jaki sposób podchodzimy do jedzenia i co z niego chcemy wynieść dla siebie - mówiła Paulina Serwatka, Brand Manager Tel Aviv Food & Wine podczas debaty "Future foods – dziś ciekawostka, jutro – silny trend" podczas Food Show 2018.

Paulina Serwatka jest zdania, że chodzenie do restauracji stało się modne, ponieważ pokazujemy w ten sposób swoje aspiracje i podbudowujemy naszą pozycję w życiu i w social mediach.

- Tel Aviv jest restauracją roślinną, ale większość naszych gości stanowią flexitarianie. Wcale nie jest tak, że najmodniejsza jest dziś kuchnia wegańska. Gdybyśmy zebrali wszystkie produkty, o których mówimy że są najmodniejsze to one się nawzajem wykluczają. Diety i trendy dezaktualizują się zanim zaczną na dobre wybrzmiewać. Modna jest teraz nasza postawa, to, w jaki sposób podchodzimy do jedzenia i co z niego chcemy wynieść dla siebie. Próba podążania za tym czy mamy jeść jarmuż, niebieskie czy różowe szybko przemija i nawet nie wszędzie dociera. Postawa oznacza także to, co możemy połączyć z jedzeniem: dzielenie się, przekazywanie dla osób które go potrzebują. 1/3 jedzenia trafia do kosza zanim trafi na nasz talerz - dodała.

Serwatka przyznała, że mówiąc o światowych trendach obserwujemy powrót do hybryd jedzeniowych. 

- W USA powraca np. cronut, czyli croissant z donutem albo tacro: tacosy z croissantem. Czekamy na polskie hybrydy. Podoba mi się to, że zaczynamy myśleć spójnie o tym, jakie mamy składniki w restauracji: nie tylko ciągłe badanie food costu i żeby się spinało, ale zależy nam na producentach lokalnych regionalnych i rzemieślniczych - dodała.

W części debaty poświęconej dietom i modom żywieniowym Paulina Serwatka wskazała, że przede wszystkim musimy sami sobie zadać pytanie: po co chcemy przejść na dietę i jaki ma być jej skutek.

- Dieta często prowadzi do czegoś konkretnego, co chcielibyśmy osiągnąć.. Wpisujemy w Google "najmodniejsze diety", często bezmyślnie, mimo że każdy z nas jest inny i czego innego mu potrzeba. Receptą jest jeść tak, żeby być szczęśliwym samemu ze sobą. Nie tylko dieta prowadzi nas przez życie. Powinniśmy przestać traktować jedzenie w formie rygoru tylko komfortu, nie że jak czegoś nie zjemy albo zjemy czegoś za dużo to nie osiągniemy sukcesu. Takie myślenie jest złudne i nie prowadzi do niczego. Często słyszę pytanie: "Jak to jest że tyle jesz, a tak dobrze wyglądasz?" Tak jakby to, że się dobrze wygląda było związane z tym, że nie je się dużo i że skoro ktoś się odchudza to je mniej, co jest nieprawdą. Można jeść dużo, ale dobrego jedzenia, które dostarcza nam energii a jednocześnie daje nam przyjemność - dodała.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (10 340) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane