Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
HoReCa

Food Show 2018: W 2018 roku modna będzie żywność świecąca i błyszcząca

- W 2017 modne były tęczowe kolory, nawet w tak nietypowych produktach jak kawy latte, czekolady i bajgle. Rok 2018 ma być rokiem rzeczy świecących i błyszczących. Stąd takie właśnie posypki na napojach, produktach. Modny będzie także kolor różowy - mówiła Marta Glinka, ekspert ds. trendów kulinarnych, konsultant marketingowy sektora spożywczego, blogerka restauracyjna (Restaurantica.pl), właścicielka portalu Warsawfoodie.pl podczas debaty "Future foods – dziś ciekawostka, jutro – silny trend" podczas Food Show 2018.

Food Show 2018: W 2018 roku modna będzie żywność świecąca i błyszcząca
Marta Glinka, ekspert ds. trendów kulinarnych, konsultant marketingowy sektora spożywczego, blogerka restauracyjna (Restaurantica.pl), właścicielka portalu Warsawfoodie.pl, fot. PTWP

Marta Glinka przyznała, że jedzenie jest dziś bardzo modnym tematem. Dlatego każdy, kto się nim zajmuje, chce coś powiedzieć na ten temat.

- Co roku anglojęzyczne portale publikują obszerne zestawienia trendów. Jeden z nich wyróżnił ich aż 140. Nic dziwnego, że trudno się w tym połapać. Jednak najczęściej pojawia się kilka kierunków: zdrowy styl życia, niemarnowanie jedzenia, oraz kolorowe jedzenie, którego forma i wygląd na wpływ na to, co wybieramy - dodała.

Omawiając trend "zdrowie" Glinka podkreśla, że przyszłością wydaje się jedzenie roślin jako zdrowa alternatywa dla mięsa, a także flexitarianizm, czyli stopniowe zmniejszanie ilości mięsa w naszej diecie.

- W sklepach można już kupić alternatywy dla mięsa: roślinne burgery, steki itp. Popularnym składnikiem w produktach dla wege- i flexitarian jest aquafaba - solanka wytworzona podczas przerabiania ciecierzycy. Jest ona składnikiem m.in. majonezów wegańskich. Coraz więcej roślin używa się do zastępowania np. owoców morza, masła czy jogurtu. Wzrasta także znaczenie roślin jeśli chodzi o składniki produktu. Np. w napojach kluczowe trendy na 2018 rok to: imbir, matcha, kurkuma moringa, lawenda, kwiat niebieskiego groszku i kardamon - dodała.

Glinka zauważa, że coraz większe znaczenie na rynku zdobywają produkty funkcjonalne.

- Nie chodzi tu tylko o dobrze znaną już funkcjonalność energetyczną, np. zwiększoną zawartość białka czy witamin, ale powiązanie z szerszym działaniem, np. relaksacyjnym, a więc produkty pomagające zasnąć lub które poprawiają nasz nastrój - dodała.

Rynek spożywczy coraz większą uwagę zwraca także na zjawisko marnowania żywności.

- Aż 40 proc. żywności na świecie jest marnowane, dlatego coraz więcej restauratorów, producentów, ale i konsumentów podejmuje działania, aby temu przeciwdziałać. Oddajemy niewykorzystane jedzenie do Jadłodzielni, które istnieją już w całej Polsce. Także restauratorzy uruchamiają inicjatywy dotyczące np. gotowania z resztek jako podstawy menu swojego lokalu lub cyklicznych akcji dla potrzebujących - dodała.

Marta Glinka nie ma wątpliwości, że zwłaszcza millenialsi jedzą przede wszystkim to, co im się podoba i co widzą na Instagramie.

- W 2017 modne były tęczowe kolory, nawet w tak nietypowych produktach jak kawy latte, czekolady i bajgle. Rok 2018 ma być rokiem rzeczy świecących i błyszczących. Stąd takie właśnie posypki na napojach, produktach. Modny będzie także kolor różowy - dodała.

więcej informacji:

Marta Glinka RSS ALERT    /    restauracje RSS ALERT    /    Food Show 2018 RSS ALERT    /    social media RSS ALERT    /    media społecznościowe RSS ALERT    /    trendy w gastronomii RSS ALERT    /    marnowanie żywności RSS ALERT    /    millenialsi RSS ALERT    /    instagram RSS ALERT    /    flexitarianizm RSS ALERT    /    aquafaba RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.147.142.16
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.