Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
HoReCa

FoodShow 2018: Foodporn – krótka historia o pożądaniu wobec jedzenia (relacja)

Foodporn sprzedaje, ale trzeba umieć wbić się w aktualne trendy oraz uważać na granicę dobrego smaku – mówili prelegenci debaty "Foodporn – krótka historia o pożądaniu wobec jedzenia", która odbyła się w ramach Food Show 2018.

FoodShow 2018: Foodporn – krótka historia o pożądaniu wobec jedzenia (relacja)
Wiktoria Górecka, Aga Kozak, Karolina Liberka, Jacek Sadowski, Anna Seroczyńska, Karolina Osuch, Grzegorz Targosz, Anna Wrona; fot.: PTWP

W pierwszej cześci debaty prelegenci omówili psychologiczne i socjologiczne aspekty żywności.

Gra na pożądaniu i niespełnieniu

Wiktoria Górecka zanaczyła, że żywność kusi nie tylko wyglądem i zmysłowością jedzenia, ale działa też na dużo głębszy poziom. Wiąże się m.in. z aspiracjami czy elitaryzmem. Mocno funkcjonuje również w kontekście "grzeszności": – W naszym współczesnym świecie mamy dwie dominujące tendencje. Pierwsza to hedonizm, przyjemność jedzenia, przejadania się, jednoczenia się z podnietą. Z drugiej strony nie odbywa się to bez konsekwencji. A chcemy wyglądać atrakcyjnie, czyli szczupło. Nie da się pogodzić tych dwóch tendencji. W związku z tym foodporn to również jedzenie atrakcyjne dlatego, że jest dla nas nieosiągalne – mówiła podczas debaty.

Prelegentka wymieniała niektóre typy charakterologiczne miłośników jedzenia: – W przypadku nadmiarowego jedzenia wyróżnia się dwa dominujące style: zmysłowy i emocjonalny. W stylu zmysłowym jednoczymy się z podnietą, z tym, co piękne i niedostępne dla innych, elitarne. Chcemy tę przyjemność świadomie przedłużyć.  W stylu jedzenia emocjonalnym, niezależnie od tego, co trafia do naszych ust, mamy potrzebę szybkiego pozbycia się dyskomfortu, doświadczenia ulgi. Jemy to, co wpadnie nam w ręce. Stoimy przed lodówką i wyżeramy wszystko, co się w niej znajduje. To bardzo częsty styl jedzenia. To też zupełnie inne wyzwanie dla restauratora niż styl zmysłowy – stwierdziła Wiktoria Górecka.

Aga Kozak wyjaśniła, że zarówno pornografia, jak i foodporn to dziedziny odwołujące się do wizualności. Mamy do czynienia z czymś, co jest na papierze albo "za szybką". Mamy wrażenie obcowania, jest to jednak tylko i wyłącznie wrażenie. Możemy sobie jedynie wyobrazić, jak to coś smakuje.

Dziennikarka nawiązała do nuru porno chic, zdjęć reklamowych wykorzystujących konwencję pornograficzną do sprzedaży różnego rodzaju produktów. Przyznała, że i porno chic, i  foodporn – sprzedają. Zostały wymyślone jako strategie marketingowe bazujące na naszych podstawowych pożądaniach.

więcej informacji:

Food Show 2018 RSS ALERT    /    foodporn RSS ALERT    /    Wiktoria Górecka RSS ALERT    /    Aga Kozak RSS ALERT    /    Karolina Liberka RSS ALERT    /    Grzegorz Targosz RSS ALERT    /    Jacek Sadowski RSS ALERT    /    Anna Seroczyńska RSS ALERT    /    Karolina Osuch RSS ALERT    /    Demo Effective Launching RSS ALERT    /    Feno RSS ALERT    /    Gotowanie z pasją RSS ALERT    /    fotografia kulinarna RSS ALERT    /    Pyza Made in Poland RSS ALERT    /    Hungry Friends RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.84.243.246
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.