Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

FoodShow 2018: Foodporn – krótka historia o pożądaniu wobec jedzenia (relacja)

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 21-03-2018, 11:43
FoodShow 2018: Foodporn – krótka historia o pożądaniu wobec jedzenia (relacja)
Wiktoria Górecka, Aga Kozak, Karolina Liberka, Jacek Sadowski, Anna Seroczyńska, Karolina Osuch, Grzegorz Targosz, Anna Wrona; fot.: PTWP

Foodporn sprzedaje, ale trzeba umieć wbić się w aktualne trendy oraz uważać na granicę dobrego smaku – mówili prelegenci debaty "Foodporn – krótka historia o pożądaniu wobec jedzenia", która odbyła się w ramach Food Show 2018.

W pierwszej cześci debaty prelegenci omówili psychologiczne i socjologiczne aspekty żywności.

Gra na pożądaniu i niespełnieniu

Wiktoria Górecka zanaczyła, że żywność kusi nie tylko wyglądem i zmysłowością jedzenia, ale działa też na dużo głębszy poziom. Wiąże się m.in. z aspiracjami czy elitaryzmem. Mocno funkcjonuje również w kontekście "grzeszności": – W naszym współczesnym świecie mamy dwie dominujące tendencje. Pierwsza to hedonizm, przyjemność jedzenia, przejadania się, jednoczenia się z podnietą. Z drugiej strony nie odbywa się to bez konsekwencji. A chcemy wyglądać atrakcyjnie, czyli szczupło. Nie da się pogodzić tych dwóch tendencji. W związku z tym foodporn to również jedzenie atrakcyjne dlatego, że jest dla nas nieosiągalne – mówiła podczas debaty.

Prelegentka wymieniała niektóre typy charakterologiczne miłośników jedzenia: – W przypadku nadmiarowego jedzenia wyróżnia się dwa dominujące style: zmysłowy i emocjonalny. W stylu zmysłowym jednoczymy się z podnietą, z tym, co piękne i niedostępne dla innych, elitarne. Chcemy tę przyjemność świadomie przedłużyć.  W stylu jedzenia emocjonalnym, niezależnie od tego, co trafia do naszych ust, mamy potrzebę szybkiego pozbycia się dyskomfortu, doświadczenia ulgi. Jemy to, co wpadnie nam w ręce. Stoimy przed lodówką i wyżeramy wszystko, co się w niej znajduje. To bardzo częsty styl jedzenia. To też zupełnie inne wyzwanie dla restauratora niż styl zmysłowy – stwierdziła Wiktoria Górecka.

Aga Kozak wyjaśniła, że zarówno pornografia, jak i foodporn to dziedziny odwołujące się do wizualności. Mamy do czynienia z czymś, co jest na papierze albo "za szybką". Mamy wrażenie obcowania, jest to jednak tylko i wyłącznie wrażenie. Możemy sobie jedynie wyobrazić, jak to coś smakuje.

Dziennikarka nawiązała do nuru porno chic, zdjęć reklamowych wykorzystujących konwencję pornograficzną do sprzedaży różnego rodzaju produktów. Przyznała, że i porno chic, i  foodporn – sprzedają. Zostały wymyślone jako strategie marketingowe bazujące na naszych podstawowych pożądaniach.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (11 019) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH