FoodShow: #foodporn – kto go stosuje i w jakim celu?

#foodporn jest jednym z najbardziej popularnych hasztagów na Instagramie – mówiła Karolina Liberka, Strategy Director Feno, podczas debaty "Foodporn – krótka historia o pożądaniu wobec jedzenia", która odbyła się w ramach FoodShow 2018.
– Zarówno #foodporn, jak i różne inne hasztagi związane z "food" zajmują większą część pierwszej dwudziestki na Instagramie. Widać, że praktycznie każdy z nas w jakiś sposób chce pokazywać swoje jedzenie i mówić o nim w mediach społecznościowych – stwierdziła Karolina Liberka podczas FoodShow 2018.
Skąd tak duże zainteresowanie pokazywaniem siebie przez jedzenie? Zdaniem Strategy Director Feno to kwestia m.in. przekonania, o tym, że "jesteś tym, co jesz".
– To jest bardzo aspirujące. Można się pokazać przez jedzenie. Jeśli aspirujemy do zdrowego jedzenia, do jakiegoś miejsca, w którym właśnie jedliśmy, albo aspirujemy do jakiejś potrawy lub też konkretnego składnika, możemy wyrazić to przez media społecznościowe. Coraz częściej chcemy się też utożsamiać z jakąś dietą. Jesteśmy albo wege albo wegan. Jesteśmy na diecie białkowej albo na jakiejkolwiek innej. To obrazuje, kim tak naprawdę jesteśmy, ponieważ z każdą z tych diet wiąże się jakaś historia oraz cechy, którymi dani ludzie na tej diecie się odznaczają – mówiła w trakcie debaty "Foodporn – krótka historia o pożądaniu wobec jedzenia".
Jak zaznaczyła, w mediach społecznościowych zmianie ulega częstotliwość pokazywanych konkretnych posiłków. Jeszcze kilka lat temu najczęściej pokazywanym i oznaczanym hasztagiem było śniadanie. Dzisiaj jest to obiad. – Śniadanie zeszło na dalszy plan. W tej chwili bardziej chwalimy się obiadem niż śniadaniem – zauważyła Liberka.
Jeżeli chodzi o to, kto najczęściej chwali się jedzeniem, to są to przede wszystkim Milenialsi, a więc grupa najliczniej obecna na Instagramie. Z kolei grupą, która najszybciej rośnie w mediach społecznościowych, są osoby po 50. roku życia. – U nich też można zaobserwować zachłyśnięcie się fotografowaniem jedzenia i chwalenie się jedzeniem, co do tej pory w tej grupie wiekowej nie było tak bardzo popularne. Osoby 50+ coraz częściej zamieszczają zdjęcia żywności. Oczywiście jest to jedzenie trochę inne od tych publikowanych przez Milenialsów. Cały czas jest to jednak obszar jedzenia i szeroko pojętych posiłków, które na co dzień spożywają – tłumaczyła prelegentka.
Karolina Liberka była prelegentką debaty "Foodporn – krótka historia o pożądaniu wobec jedzenia", która odbyła się w ramach FoodShow 2018. Relacja z debaty tutaj.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
KOMENTARZE
Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!