Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

FoodShow: #foodporn – kto go stosuje i w jakim celu?

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 20-03-2018, 11:23
FoodShow: #foodporn – kto go stosuje i w jakim celu?
Karolina Liberka, Strategy Director Feno; fot.: PTWP

#foodporn jest jednym z najbardziej popularnych hasztagów na Instagramie – mówiła  Karolina Liberka, Strategy Director Feno, podczas debaty "Foodporn – krótka historia o pożądaniu wobec jedzenia", która odbyła się w ramach FoodShow 2018.

–  Zarówno #foodporn, jak i różne inne hasztagi związane z "food" zajmują większą część pierwszej dwudziestki na Instagramie. Widać, że praktycznie każdy z nas w jakiś sposób chce pokazywać swoje jedzenie i mówić o nim w  mediach społecznościowych – stwierdziła Karolina Liberka podczas FoodShow 2018.

Skąd tak duże zainteresowanie pokazywaniem siebie przez jedzenie? Zdaniem Strategy Director Feno to kwestia m.in. przekonania, o tym, że "jesteś tym, co jesz".

– To jest bardzo aspirujące. Można się pokazać przez jedzenie. Jeśli aspirujemy do zdrowego jedzenia, do jakiegoś miejsca, w którym właśnie jedliśmy, albo aspirujemy do jakiejś potrawy lub też konkretnego składnika, możemy wyrazić to przez media społecznościowe. Coraz częściej chcemy się też utożsamiać z jakąś dietą. Jesteśmy albo wege albo wegan. Jesteśmy na diecie białkowej albo na jakiejkolwiek innej. To obrazuje, kim tak naprawdę jesteśmy, ponieważ z każdą z tych diet wiąże się jakaś historia oraz cechy, którymi dani ludzie na tej diecie się odznaczają – mówiła w trakcie debaty "Foodporn – krótka historia o pożądaniu wobec jedzenia".

Jak zaznaczyła, w mediach społecznościowych zmianie ulega częstotliwość pokazywanych konkretnych posiłków. Jeszcze kilka lat temu najczęściej pokazywanym i oznaczanym hasztagiem było śniadanie. Dzisiaj jest to obiad.  – Śniadanie zeszło na dalszy plan. W tej chwili bardziej chwalimy się obiadem niż śniadaniem – zauważyła Liberka.

Jeżeli chodzi o to, kto najczęściej chwali się jedzeniem, to są to przede wszystkim Milenialsi, a więc grupa najliczniej obecna na Instagramie. Z kolei grupą, która najszybciej rośnie w mediach społecznościowych, są osoby po 50. roku życia. – U nich też można zaobserwować zachłyśnięcie się fotografowaniem jedzenia i chwalenie się jedzeniem, co do tej pory w tej grupie wiekowej nie było tak bardzo popularne. Osoby 50+ coraz częściej zamieszczają zdjęcia żywności. Oczywiście jest to jedzenie trochę inne od tych publikowanych przez Milenialsów. Cały czas jest to jednak obszar jedzenia i szeroko pojętych posiłków, które na co dzień spożywają – tłumaczyła prelegentka.

Karolina Liberka była prelegentką debaty "Foodporn – krótka historia o pożądaniu wobec jedzenia", która odbyła się w ramach FoodShow 2018. Relacja z debaty tutaj.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (11 019) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH