Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Foodshow: TripAdvisor w gastronomii – wady i zalety

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 26-03-2018, 11:07
Foodshow: TripAdvisor w gastronomii – wady i zalety
fot. shutterstock

TripAdvisor zaczyna pełnić coraz ważniejsze narzędzie w gastronomii i turystyce kulinarnej – mówili prelegenci debaty "Mała kulinarna ojczyzna – klienci chcą jeść to, co najlepsze w okolicy", która odbyła się w ramach FoodShow 2018.

Co decyduje o tym, gdzie jemy podczas podróży? Skąd turyści dowiadują się o istnieniu danej restauracji? Gdzie szukają opinii na ten temat? – zastanawiali się prelegenci debaty "Mała kulinarna ojczyzna – klienci chcą jeść to, co najlepsze w okolicy" podczas Food Show 2018.

Jak stwierdził Mateusz Kręcina, właściciel restauracji Strefa 321, bardzo duży wpływ na restauracje wywiera zwłaszcza TripAdvisor. Często okazuje się, że goście trafiają do danej restauracji, wyszukując wcześniej opinię. – Ludzie szukają dobrego jedzenia. Jesteśmy wyedukowani i coraz bardziej internetowi. TripAdvisor zaczyna działać jak Booking – stwierdził Kręcina.

Jego zdaniem, TripAdvisor potrafi przynieść 40 proc obrotu restauracji.

Wojtek Osiński, doradca turystyki kulinarnej i autor bloga TastePoland, przytoczył badanie WFTA, zgodnie z którym 44 proc. osób decyduje się na wybór restauracji/miejsca czy kulinarnej atrakcji pod wpływem przeczytanej w sieci recenzji. Króluje tu właśnie TripAdvisor, szczególnie dla obcokrajowców. 

Karolina Buczkowska-Gołąbek, prezes Polskiego Stowarzyszenia Turystyki Kulinarnej, zauważyła, że zaletą tego narzędzia, jest brak hejtów, emocjonalnych, nieprawdziwych i krytycznych ocen, które pojawiają się wszędzie indziej.

Zwróciła jednak uwagę, że restaurator musi patrzeć na wszystkie źródła, w których pojawiają się feedbacki od gości. Te od turystów są niezwykle ważne, gdyż często zawierają konstruktywną ocenę. 

– Zgadzam się z tym, że TripAdvisor jest dobrym narzędziem dla turysty i sama podróżując, czytam opinie o restauracjach też na tym narzędziu – przyznała prelegentka.

Michał Sobieszuk, założyciel EatPolska, zasugerował, że opinie na tym narzędziu nie zawsze oddają to, co rzeczywiście najlepsze w okolicy. Ze względu na to, że TripAdvisor jest głównie dla turystów, bardzo rzadko oceny wydają lokalsi. A to miejscowi mają najszerszą wiedzę na temat lokalnego rynku.

– TripAdvisor przydaje się do oceny produktów turystycznych, a nie koniecznie restauracji. To moim zdaniem pewien problem. Warto się zastanowić, skąd pochodzą opinie. Rzecz w tym, że jest on najczęściej używany przez turystów. Czy ktoś z nas, mieszkając w Katowicach, Warszawie, Poznaniu, Krakowie ocenia na TripAdvisorze lokalne restauracje? – pytał podczas debaty "Mała kulinarna ojczyzna – klienci chcą jeść to, co najlepsze w okolicy".

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (9 901) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane