Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

FRSiH: Branża HoReCa – atrakcyjny partner dla producentów FMCG (pełna relacja)

  • Autor: AW/portalspozywczy.pl
  • Data: 14-11-2017, 13:17
FRSiH: Branża HoReCa – atrakcyjny partner dla producentów FMCG (pełna relacja)
Paneliści debaty "Branża HoReCa - atrakcyjny partner dla producentów FMCG"

Istnieje jeszcze wiele ciekawych nisz do zagospodarowania dla producentów chcących rozpocząć współpracę z HoReCa. Potrzeba jest elastyczność, innowacyjność, otwartość na zmiany i wiarygodność – mówili prelegenci debaty "Branża HoReCa  – atrakcyjny partner dla producentów FMCG", która odbyła 7 listopada 2017 r. w ramach X FRSiH.

Dyskusję rozpoczęło nawiązanie do problemu presji cenowej na rynku surowców. Jak zaznaczył Krzysztof Janiszewski, restaurator, właściciel m.in. restauracji premium Senses, problem ze wzrastającymi cenami podstawowych produktów dotyczy najbardziej prostych konceptów, a w najmniejszym stopniu restauracji premium.

– Oprócz restauracji premium mam też bardzo proste koncepty, w których musimy ściskać ceny. W tym momencie liczy się każda złotówka przy cenie zakupu. Oczywiście, nie może się to odbywać kosztem jakości. Konsument to wyczuje i będzie czuł się oszukiwany. Jakość przestanie mu odpowiadać i pójdzie do konkurencji – podkreślał prelegent.

Jak zaznaczył, w takich konceptach wszystkie podwyżki cen żywności są wkładane do koszyka przedsiębiorcy. – Nie widzę podnoszenia cen finalnych gotowych produktów. Brak odważnych, którzy zdecydowaliby się podnieść ceny produktów, żeby nie wypaść poza nawias konkurencyjności. Ceny finalne pozostały te same, natomiast ceny składników wzrosły – stwierdził.

Dodał jednocześnie, że problem ten maleje wraz ze wzrostem średniego czeku na gościa oraz unikalnością konceptu. – Im restauracja jest na wyższym poziomie, tym cena zakupu ma mniejsze znaczenie. Wtedy liczy się unikatowość. Niesamowite dania robi się z niesamowitych produktów, do których jest ograniczona dostępność. Tu producenci dyktują ceny. Znają swoją wartość i wartość swoich produktów. My jednak wiemy, że dzięki tej jakości możemy stworzyć rzeczy unikatowe, którymi możemy przyciągnąć gości  – tłumaczył współwłaściciel nagrodzonej gwiazdką Michelin restauracji Senses.

Stanisław Magdij, dyrektor operacyjny, QLT Restaurant & Bar, operatora sieci Bierhalle, zwrócił uwagę na brak dużej możliwości negocjowania cen oraz na wzrost znaczenia lokalnych dostawców, którzy stają się coraz atrakcyjniejsi dla HoReCa.  – Ceny są dla nas odczuwalne. Musimy pracować na bardzo niskich marżach. Nasi dostawcy też mają swoje problemy, tak samo jak i my. Koszty pracy przekładają się na koszty produktu finalnego – tłumaczył.

– Możemy sprzedać tak drogo nasze produkty, jak chcą je kupować nasi goście. Nie mamy tu pola manewru. Dzisiaj schodzimy z naszej marży po to, by utrzymać jakość. Mam nadzieję, że goście to doceniają – dodał.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 111) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.