Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

FRSiH: Branża HoReCa – atrakcyjny partner dla producentów FMCG (pełna relacja)

  • Autor: AW/portalspozywczy.pl
  • Data: 14-11-2017, 13:17
FRSiH: Branża HoReCa – atrakcyjny partner dla producentów FMCG (pełna relacja)
Paneliści debaty "Branża HoReCa - atrakcyjny partner dla producentów FMCG"

Istnieje jeszcze wiele ciekawych nisz do zagospodarowania dla producentów chcących rozpocząć współpracę z HoReCa. Potrzeba jest elastyczność, innowacyjność, otwartość na zmiany i wiarygodność – mówili prelegenci debaty "Branża HoReCa  – atrakcyjny partner dla producentów FMCG", która odbyła 7 listopada 2017 r. w ramach X FRSiH.

Dyskusję rozpoczęło nawiązanie do problemu presji cenowej na rynku surowców. Jak zaznaczył Krzysztof Janiszewski, restaurator, właściciel m.in. restauracji premium Senses, problem ze wzrastającymi cenami podstawowych produktów dotyczy najbardziej prostych konceptów, a w najmniejszym stopniu restauracji premium.

– Oprócz restauracji premium mam też bardzo proste koncepty, w których musimy ściskać ceny. W tym momencie liczy się każda złotówka przy cenie zakupu. Oczywiście, nie może się to odbywać kosztem jakości. Konsument to wyczuje i będzie czuł się oszukiwany. Jakość przestanie mu odpowiadać i pójdzie do konkurencji – podkreślał prelegent.

Jak zaznaczył, w takich konceptach wszystkie podwyżki cen żywności są wkładane do koszyka przedsiębiorcy. – Nie widzę podnoszenia cen finalnych gotowych produktów. Brak odważnych, którzy zdecydowaliby się podnieść ceny produktów, żeby nie wypaść poza nawias konkurencyjności. Ceny finalne pozostały te same, natomiast ceny składników wzrosły – stwierdził.

Dodał jednocześnie, że problem ten maleje wraz ze wzrostem średniego czeku na gościa oraz unikalnością konceptu. – Im restauracja jest na wyższym poziomie, tym cena zakupu ma mniejsze znaczenie. Wtedy liczy się unikatowość. Niesamowite dania robi się z niesamowitych produktów, do których jest ograniczona dostępność. Tu producenci dyktują ceny. Znają swoją wartość i wartość swoich produktów. My jednak wiemy, że dzięki tej jakości możemy stworzyć rzeczy unikatowe, którymi możemy przyciągnąć gości  – tłumaczył współwłaściciel nagrodzonej gwiazdką Michelin restauracji Senses.

Stanisław Magdij, dyrektor operacyjny, QLT Restaurant & Bar, operatora sieci Bierhalle, zwrócił uwagę na brak dużej możliwości negocjowania cen oraz na wzrost znaczenia lokalnych dostawców, którzy stają się coraz atrakcyjniejsi dla HoReCa.  – Ceny są dla nas odczuwalne. Musimy pracować na bardzo niskich marżach. Nasi dostawcy też mają swoje problemy, tak samo jak i my. Koszty pracy przekładają się na koszty produktu finalnego – tłumaczył.

– Możemy sprzedać tak drogo nasze produkty, jak chcą je kupować nasi goście. Nie mamy tu pola manewru. Dzisiaj schodzimy z naszej marży po to, by utrzymać jakość. Mam nadzieję, że goście to doceniają – dodał.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 072) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 266)


Polecane oferty


Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH