Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

FRSiH: Branża HoReCa – atrakcyjny partner dla producentów FMCG (pełna relacja)

  • Autor: AW/portalspozywczy.pl
  • Data: 14-11-2017, 13:17

Strona 2 z 7

Stwierdził również, że kiedy chce się utrzymać ten sam produkt we wszystkich lokalach, jest się skazanym na dostawców, którzy potrafią kalibrować produkty. Tymczasem takich dostawców wcale nie ma tak dużo, zwłaszcza w sferze mięs. Za tym też idzie wyższa cena.

Firma zaczęła na nowo penetrację rynku małych, lokalnych producentów. – Okazuje się, że tutaj pojawia się bardzo ciekawy produkt, często też poszukiwany przez mieszkańców danego miasta. Lokalny patriotyzm zaczyna odrywać bardzo dużą rolę. Ci mniejsi dostawcy są też coraz bardziej elastyczni – mówił.

Do kwestii cen ciekawie nawiązała Dorota Cacek, wiceprezes zarządu, Sfinks Polska SA: – U nas w firmie działa komitet do spraw cen. O ile w ubiegłym roku czy na początku tego roku zbierał się on raz na miesiąc, to w ciągu ostatnich 6 miesięcy zbierał się z reguły raz na tydzień. Co tydzień analizujemy ceny zakupu i ceny sprzedaży – przyznała.

Wskazała, że są różne możliwości reakcji. – Oprócz menu głównego w naszych sieciach, mamy menu sezonowe, gdzie mamy krótsze serie produktów. To jest pole, na którym możemy sobie pozwolić na inżynierię cenową. Trzeba każdą cenę wyważyć co do grosza i zobaczyć przy których produktach możemy sobie pozwolić na nieco wyższą cenę niż cena podstawowa, do której są przyzwyczajeni klienci. Jesteśmy segmentem casual dining i jest nam na pewno trudniej niż restauracjom premium –  dodała.

Marcin Suski, manager ds. franczyzy, Krowarzywa, zaznaczył, że sieć wegańskich burgerowni w dużej mierze opiera się na produktach sezonowych, które mają swoją swoją specyfikę: – Trzeba znaleźć kompromis między lokalnościa, świeżością, jakością a ceną finalną. W momencie, kiedy rozwijamy się franczyzowo, nabieramy trochę innych możliwości. Mamy trochę inne możliwości negocjacyjne i w niektórych sferach jesteśmy w stanie poczynić oszczędności. Więcej lokali, większe obroty, wyższy średni czek dają większe możliwości – podsumował.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 072) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 266)


Polecane oferty


Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH