Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

FRSiH: Branża HoReCa – atrakcyjny partner dla producentów FMCG (pełna relacja)

  • Autor: AW/portalspozywczy.pl
  • Data: 14-11-2017, 13:17

Strona 3 z 7

Damian Rybak, president Pizza Hut Dine-in, AmRest, skomentował, że inflacja jest pożądana. Pytanie tylko, gdzie jest granica i jaki jest jej wpływ na biznes. Przyznał, że jego firma też odczuwa presję - nie tylko są to koszty produktów, lecz także koszty pracy. Warunki są jednak takie same dla wszystkich, a goście w restauracjach doceniają wartość, a więc coś więcej niż ceny. Cena jest tylko pewnym aspektem, które mówi o doświadczeniu w restauracji. – Całe doświadczenie kulinarne jest kluczowe. Skupiamy się na tym, by to doświadczenie budować – stwierdził.

President Pizza Hut Dine-in przyznał, że dużym sieciom pomagają długoterminowe umowy, które pozwalają radzić sobie z podwyżkami cen w średnim terminie i dają czas na znalezienie rozwiązań.

Po dyskusji nt. znaczenia cen prelegenci omówili temat najbardziej atrakcyjnych i poszukiwanych produktów na rynku HoReCa.

Krzysztof Cybruch, organizator Targu Śniadaniowego, odpowiedzialny m.in. za komercjalizację Hali Gwardii oraz Bazaru Koszyki przekonywał, że lokalni dostawcy będą coraz ważniejsi: – Pochodzenie ma znaczenie. Lokalność się opłaca. Takie produkty są rozpoznawalne. Dzięki nim można uwiarygodnić kuchnię i kucharza – mówił. Jak stwierdził, dziś wiele restauracji szuka nietypowego, świetnej jakości produktu, który może ich wyróżnić. Jako przykład podał hotel SPA Dr Irena Eris Wzgórza Dylewskie, który wydał cykl dokumentów o swoich lokalnych dostawcach.

Małym producentom doradzał tworzenie grup i wzajemne polecanie się: – Obserwując Targ Śniadaniowy czy Halę Gwardii widzę, jak działa siła polecenia. W grupie 3-5 dostawców można budować przewagę, wzajemnie się polecając – dodał.

Przyznał też, że spotyka się często z przykrą sytuacją, gdy restauratorzy po pierwszych miesiącach działalności rezygnują z dostawców dobrej jakości i produktów, szukając w ten sposób oszczędności. – Pojawia się nowa restauracja, stekownia czy burgerownia. Po otwarciu wszyscy są zachwyceni jakością mięsa, pieczywa i dodatków. Nic gorszego nie można wtedy zrobić, jak zakończyć zakupy tych dobrych produktów. A najczęściej tak się dzieje. W większości restauracji obserwuję dokładnie tę samą „sztuczkę”. Po paru miesiącach zamówienia ustają. Znam kilkanaście takich przypadków. Kupują na pierwsze 3 miesiące, a później zmienią dostawcę na innego. To jest w mojej opinii brak konsekwencji i brak dialogu. Traci restauracja, bo klienci tego nie zapominają – przestrzegał.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 072) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 266)


Polecane oferty


Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH