Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

FRSiH: Branża HoReCa – atrakcyjny partner dla producentów FMCG (pełna relacja)

  • Autor: AW/portalspozywczy.pl
  • Data: 14-11-2017, 13:17

Strona 4 z 7

Spytany o to, czy małe firmy tracą na zwiększaniu skali biznesu , stwierdził że w większości przypadków skalowalność i zmiana biznesu z małego na średni czy ze średniego na duży nie przynosi aż tak wielkich korzyści. – Często są to manufaktury, lokalne małe firmy, a nie dystrybutorzy na poziomie wielkich koncernów. Wielkie fabryki są i będą i dostarczają wszystko na wczoraj. Są gotowe zrealizować każde zamówienie, ale dziś często chodzi o to, by mieć coś na wyłączność – powiedział.

Stanisław Magdij przyznał, że szefowie kuchni wyszukują lokalnych dostawców. I choć często wiąże się to z ograniczonymi mocami produkcyjnymi, warto bazować na małych dostawcach, ponieważ są oni bardziej elastyczni i wkładają dużo serca w swoje produkty.

Jak powiedział, widzi bardzo dynamiczny rozwój sztuki kulinarnej w Polsce. Polacy bardzo dużo podróżują, a to daje nieograniczone pole dla nowości. Dodał też, że obecnie w Polsce można kupić każdy produkt.

Dyrektor operacyjny, QLT Restaurant & Bar zwrócił uwagę na coraz większe znaczenie produktów wstępnie przetworzonych: – W momencie, kiedy okazało się, że na rynku polskim brakuje coraz więcej kucharzy, pojawiało się dużo produktów wstępnie przetworzonych o bardzo wysokiej jakości. To jest odpowiedź na potrzeby polskiego rynku. Dostawcy szukają rozwiązań, które mogą usprawnić funkcjonowanie restauracji – powiedział.

Krzysztof Janiszewski zaznaczył, że  jest jeszcze miejsce na rynek adresowany tylko do HoReCa i mocno skalibrowany na potrzeby danego rodzaju restauracji. – Każda restauracja potrzebuje innej wagi, innej kalibracji, różnych części danego produktu. Zdarza się, że zaczynając współpracę z danym dostawcą, na początku mamy towar tej jakości i tej kalibracji, która nam odpowiada, a po jakimś czasie ta kalibracja i jakoś gdzieś się rozmywają – wyznał.

Przytoczył, jak sam radzi sobie z tym problemem: – Prowadzę trzy restauracje, które charakteryzują się stekami. Na ich potrzeby założyłem firmę, która dostarcza do moich lokali wołowinę premium. Okazało się, że zapotrzebowanie jest tak duże, że dziś ta firma dostarcza nie tylko do moich restauracji, ale jeszcze do 80 innych, zarówno w Warszawie, jak i Katowicach, Krakowie czy Wrocławiu. Choć sam nie jestem producentem, to wiedząc, czego potrzebuje rynek, umiałem zmusić producentów, by robili selekcję na miejscu. Już na początkowym etapie dogadałem się z ubojniami, które teraz na miejscu selekcjonują mi mięso. Okazało się, że z 200 kg, których potrzebowałem tygodniowo, dostarczają na rynek HoReCa 2 tony.  To się rozwija, a na rynku brakuje wyselekcjonowanego towaru – zaznaczył

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 501) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.