Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

FRSiH: Branża HoReCa – atrakcyjny partner dla producentów FMCG (pełna relacja)

  • Autor: AW/portalspozywczy.pl
  • Data: 14-11-2017, 13:17

Strona 4 z 7

Spytany o to, czy małe firmy tracą na zwiększaniu skali biznesu , stwierdził że w większości przypadków skalowalność i zmiana biznesu z małego na średni czy ze średniego na duży nie przynosi aż tak wielkich korzyści. – Często są to manufaktury, lokalne małe firmy, a nie dystrybutorzy na poziomie wielkich koncernów. Wielkie fabryki są i będą i dostarczają wszystko na wczoraj. Są gotowe zrealizować każde zamówienie, ale dziś często chodzi o to, by mieć coś na wyłączność – powiedział.

Stanisław Magdij przyznał, że szefowie kuchni wyszukują lokalnych dostawców. I choć często wiąże się to z ograniczonymi mocami produkcyjnymi, warto bazować na małych dostawcach, ponieważ są oni bardziej elastyczni i wkładają dużo serca w swoje produkty.

Jak powiedział, widzi bardzo dynamiczny rozwój sztuki kulinarnej w Polsce. Polacy bardzo dużo podróżują, a to daje nieograniczone pole dla nowości. Dodał też, że obecnie w Polsce można kupić każdy produkt.

Dyrektor operacyjny, QLT Restaurant & Bar zwrócił uwagę na coraz większe znaczenie produktów wstępnie przetworzonych: – W momencie, kiedy okazało się, że na rynku polskim brakuje coraz więcej kucharzy, pojawiało się dużo produktów wstępnie przetworzonych o bardzo wysokiej jakości. To jest odpowiedź na potrzeby polskiego rynku. Dostawcy szukają rozwiązań, które mogą usprawnić funkcjonowanie restauracji – powiedział.

Krzysztof Janiszewski zaznaczył, że  jest jeszcze miejsce na rynek adresowany tylko do HoReCa i mocno skalibrowany na potrzeby danego rodzaju restauracji. – Każda restauracja potrzebuje innej wagi, innej kalibracji, różnych części danego produktu. Zdarza się, że zaczynając współpracę z danym dostawcą, na początku mamy towar tej jakości i tej kalibracji, która nam odpowiada, a po jakimś czasie ta kalibracja i jakoś gdzieś się rozmywają – wyznał.

Przytoczył, jak sam radzi sobie z tym problemem: – Prowadzę trzy restauracje, które charakteryzują się stekami. Na ich potrzeby założyłem firmę, która dostarcza do moich lokali wołowinę premium. Okazało się, że zapotrzebowanie jest tak duże, że dziś ta firma dostarcza nie tylko do moich restauracji, ale jeszcze do 80 innych, zarówno w Warszawie, jak i Katowicach, Krakowie czy Wrocławiu. Choć sam nie jestem producentem, to wiedząc, czego potrzebuje rynek, umiałem zmusić producentów, by robili selekcję na miejscu. Już na początkowym etapie dogadałem się z ubojniami, które teraz na miejscu selekcjonują mi mięso. Okazało się, że z 200 kg, których potrzebowałem tygodniowo, dostarczają na rynek HoReCa 2 tony.  To się rozwija, a na rynku brakuje wyselekcjonowanego towaru – zaznaczył

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 072) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 266)


Polecane oferty


Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH