Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu
HoReCa

FRSiH: HoReCa Trends - koncepty szyte na miarę współczesnego konsumenta (relacja + zdjęcia)

Trendy żywieniowe na rynku gastronomicznym, personalizacja w rytmie fast oraz trzy dekady polskiego street foodu były głównymi tematami debaty "HoReCa Trends - koncepty szyte na miarę współczesnego konsumenta", która odbyła się 6 listopada 2018 r. w ramach XI Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

FRSiH: HoReCa Trends - koncepty szyte na miarę współczesnego konsumenta (relacja + zdjęcia)
fot. PTWP

Pierwsza część debaty objęła trzy zagadnienia: trendy żywieniowe rozszerzają i zmieniają menu restauracji, personalizacja w rytmie fast (to klient decyduje, co dokładnie znajdzie się na talerzu) oraz czy rynek dostawców zyskuje na trendach.

Jak na wstępie zaznaczył Marcin Wachowicz, właściciel Aioli, trendy kulinarne zmieniają się bardzo dynamicznie, a wymagania ze strony gości są ogromne. Nie tylko pod kątem samej jakości, ale i tego jak chcą zjeść, czy szybciej lub wolniej, w jakiej atmosferze.

Zdaniem Wachowicza istotną potrzebą konsumentów jest obecnie różnorodność i łączenie smaków. – Wszystko weryfikują nasi goście, a my restauratorzy odpowiadamy na ich potrzeby. Budując naszą ofertę, opieramy się na statystykach i trendach żywieniowych jak wegetarianizm, który wpływa na tworzenie menu, czy mieszanie smaków jak np. kuchni włoskiej z hiszpańską i amerykańską – ocenił restaurator.

Właściciel sieci Aioli stwierdził także, że modna dziś oferta wegańska bywa bardziej wymagająca od oferty mięsnej. – W głównej mierze wszystko w naszych restauracjach opieramy na własnych produktach, które samodzielnie przygotowujemy na miejscu. Rynek wege jest trudnym obszarem, bo np. pomidory w zimie zawsze będą droższe niż w lecie. Podobnie bywa z innymi sezonowymi produktami. Z kolei mięso praktycznie przez cały rok utrzymuje tę samą cenę, co pozwala utrzymać stałe koszty – ocenił Marcin Wachowicz.

O potrzebie różnorodności oraz znaczeniu jakości w ofercie gastronomicznej mówił również Paweł Konarski, dyrektor operacyjny, Hala Koszyki.

– Hala Koszyki jest dla mnie i dla wszystkich osób, które zarządzają tym miejscem, cały czas wielkim wyzwaniem. Są to pierwsze takie doświadczenia w naszym kraju. Trudno nawet znaleźć słowo, bo w angielskim jest to „food hala”, ja używam „hala kulinarna” – mówił.

Jak przyznał, sukces Hali Koszyki polega na tym, że pod jednym dachem dostępne są zróżnicowane koncepty, kuchnie z różnych stron świata. – Mamy street food i restauracje fine dinning. Ludzie, którzy przychodzą do nas na wycieczkę kulinarną, mogą skorzystać z tego warszawskiego tygla. Siadając do jednego stołu, można spróbować różnych kuchni świata. To jest ta forma współdzielenia jedzenia i czasu – stwierdził.

więcej informacji:

FRSiH 2018 RSS ALERT    /    Kuba Korczak RSS ALERT    /    Przemysław Tymczyszyn RSS ALERT    /    Marcin Wachowicz RSS ALERT    /    Paweł Konarski RSS ALERT    /    Zbigniew Kozłowski RSS ALERT    /    restauracje RSS ALERT    /    street food RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.204.43.11
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.