Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu
HoReCa

FRSiH: HoReCa Trends - koncepty szyte na miarę współczesnego konsumenta (relacja + zdjęcia)

Strona 2 z 7

Prelegent potwierdził, że słowo „jakość” jest jednym z najważniejszych w gastronomii. Goście dzisiaj oczekują jakości. Gotowi są wydać troszkę więcej. Nie przychodzą do restauracji z głodu. Przychodzą po doznania i emocje. Jakość produktów jest konieczna.

Przemysław Tymczaszyn, prezes sieci Makarun, stwierdził, że na jakość na rynku restauracji jest bardzo wysoka, także jeśli chodzi o design. Zaznaczył, że jakości należy oczekiwać nie tylko od jedzenia przygotowywanego slow, ale również w przypadku szybkiego jedzenia. 

–  Nie jemy tylko dla towarzystwa, wieczorem czy weekend, umawiając się ze znajomymi. Jemy też w pracy lunche. Zamawiamy jedzenie i oczekujemy, że otrzymamy je szybko. Tu też powinniśmy zwracać uwagę na jakość. Jedzenie w pracy i potrzeba jedzenia szybko wcale nie muszą oznaczać złej jakości – podkreślił.

Przyznał, że w Polsce są różnice w cenach oraz zasobności portfela. – To jest wyzwanie dla rynku – stwierdził prelegent.

Zbigniew Kozłowski, ekspert ds. żywności ekologicznej, założyciel strony e-organicleaf.com zwrócił uwagę na potrzebę rozwoju żywności ekologicznej w HoReCa. Jak tłumaczył, żywność ekologiczna to taka, do której produkcji nie są stosowane pestycydy, antybiotyki. – To gwarancja jakości żywności  –podkreślił.

Zaznaczył, że na świecie działają już restauracje, które opierają menu wyłącznie na produktach ekologicznych. W Polsce na razie mamy jedną restaurację z ofertą eko. – W USA z powodzeniem funkcjonują miejsca z żywnością i produktami ekologicznymi, konceptami gastronomicznymi, być może w Polsce będzie również miejsce na taki koncept – mówił.

Kuba Korczak, szef kuchni, wskazał regionalność i lokalność jako ważne trendy na rynku gastronomicznym. – Gastronomia po latach klepania schabowych staje się gastronomią, która myśli. To największy trend, który obserwuję – stwierdził.

Zaznaczył, że zmienia się podejście restauratorów i szefów kuchni do osób będących na dietach. – My chcemy się rozwijać. Szefowie kuchni coraz więcej się edukują, coraz bardziej się rozwijają, coraz więcej rzeczy zaczynają zauważać i wychodzą naprzeciw gościom – mówił.

Prelegenci rozmawiali m.in o  trendzie jadania śniadań na mieście. Marcin Wachowicz opowiedział o zapoczątkowanej przez Aioli  idei „Śniadania na 1 zł”.

więcej informacji:

FRSiH 2018 RSS ALERT    /    Kuba Korczak RSS ALERT    /    Przemysław Tymczyszyn RSS ALERT    /    Marcin Wachowicz RSS ALERT    /    Paweł Konarski RSS ALERT    /    Zbigniew Kozłowski RSS ALERT    /    restauracje RSS ALERT    /    street food RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.81.220.239
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.