Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu
HoReCa

FRSiH: HoReCa Trends - koncepty szyte na miarę współczesnego konsumenta (relacja + zdjęcia)

Strona 5 z 7

W kolejnej części rozmawialiśmy o przemianach polskiego street foodu.

– Pamiętam lata 70., 80., 90. Rozwój street foodu, zanik i jego ponowny rozwój. Dzisiaj ciężko mówić o street foodzie tak dostępnym, jak był kiedyś, kiedy ta kultura rzeczywiście była na ulicy. Obecnie mamy kompozycje różnego rodzaju, jak targi śniadaniowe czy nocne markety. Rozwój jest ogromny i potrzeby też są ogromne. Konsumenci chcą wychodzić na ulice, spędzać czas w streetfoodowych miejscach. Są one coraz bardziej atrakcyjne, wzbogacane przez różne inne akcje, nie tylko sprzedażowe, ale również rozrywkowe – mówił podczas FRSiH Marcin Wachowicz.

Wpisuje się to w trend życia w mieście. Korzystają nie tylko nowe, niewielkie koncepty, ale także duże restauracje.

– Młodzi ludzie tworzą niesamowite eventy, na których promują się także duże restauracje. Sami występowaliśmy z różnymi swoimi konceptami np. na Nocnym Markcie. Byliśmy zapraszani na targi śniadaniowe. To świetnie działa promocyjnie. Bardzo się cieszę, że powstają takie koncepty. Trochę mnie martwi, że zamykają się w bardzo obszarowe miejsca. Pojedynczych punktów jest coraz mniej i chyba najbardziej widoczny jest kebab. A to nie jest nasze. Nikt nie zastanawia się, jak wskrzesić tę polską kulturę street foodu zamiast powielać koncepty kebabowe – stwierdził Wachowicz.

Restaurator zwrócił tym samym uwagę na potrzebę kultywowania rodzimego street foodu. Jego zdaniem takim może być np. kiełbasa z beczki.

– Gdzie jest nasz polski street food? W Krakowie jeden z przedsiębiorców sprzedaje do dnia dzisiejszego kiełbasę z beczki. To jest polski street food, choć bliski niemieckiemu – powiedział.

– Uważam, że na całym świecie najbardziej interesujący jest właśnie street food. W Azji czy Ameryce kultura foodowa oparta jest na street foodzie. Jada się bez znaczenia na pogodę czy porę dnia. My też stąd się wzięliśmy, stąd się wywodzimy. Mam ogromny szacunek do street foodu i staram się u siebie rozwijać go w formie restauracyjnej – dodał.

Jak zdradził, swoje pierwsze kroki stawiał właśnie w street foodzie. W latach 90. jego mama prowadziła jedną z popularnych, czerwonych bud z kanapkami. Pracował również w budce z hot-dogami.

O swoich streetfoodowych początkach i zamiłowaniu do takiej gastronomii opowiedział słuchaczom debaty także Kuba Korczak:

– Gotuję od 17 lat, jem dużo dłużej, podróżuję, ale ani razu nie jadłem w restauracji z gwiazdką Michelin. Z wielu rożnych przyczyn. Jestem miłośnikiem street foodu. Staram się znajdować jedzenie najbliżej korzeni i pochodzenia. Próbować najprostszych rzeczy w miejscach, w których jestem – wyznał.

więcej informacji:

FRSiH 2018 RSS ALERT    /    Kuba Korczak RSS ALERT    /    Przemysław Tymczyszyn RSS ALERT    /    Marcin Wachowicz RSS ALERT    /    Paweł Konarski RSS ALERT    /    Zbigniew Kozłowski RSS ALERT    /    restauracje RSS ALERT    /    street food RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.81.220.239
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.