Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
HoReCa

FRSiH / Rynek dostaw do HoReCa: Pochodzenie ma znaczenie! (GALERIA ZDJĘĆ)

- Restauratorzy, którzy chcą mieć produkty dobre i wyjątkowe, bądź czymś się wyróżnić na rynku, powinni nawiązywać współpracę z lokalnymi dostawcami. Pochodzenie ma znaczenie- mówił Krzysztof Cybruch, organizator Targu Śniadaniowego, odpowiedzialny za komercjalizację Hali Gwardii podczas Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

FRSiH / Rynek dostaw do HoReCa: Pochodzenie ma znaczenie! (GALERIA ZDJĘĆ)
fot. PTWP

Podczas debaty pt. "Branża HoReCa - atrakcyjny partner dla producentów FMCG" dyskutowano na temat dostaw produktów spożywczych do lokali gastronomicznych. Doceniono rolę małych lokalnych dostawców.

- Ogromna wartością i przewagą konkurencyjną jest wzajemne polecanie – dobrych dostawców, którzy rekomendują restauracje, gdzie dostarczają swoje produkty oraz rekomendacje restauracji polecających dostawców. W grupie jest prościej – lokalny patriotyzm się opłaca - dodał Krzysztof Cybruch.

- Sprzedajemy to, o chcą kupować nasi goście. Restauratorzy muszą być otwarci na zmieniające się gusta i oczekiwania klientów. Trendy i nowości kulinarne ze świata szybko przenoszone są na grunt polski. Można kupić wszystko, ale warto szukać i bazować na małych dostawcach, którzy są bardziej elastyczni, wkładają więcej serca w swoją produkcję - podkreślił Stanisław Magdij, dyrektor operacyjny, QLT Restaurant & Bar (Bierhalle).

Restaurator Krzysztof Janiszewski podkreślił, że na rynku dostaw do HoReCa jest miejsce dla producentów, którzy będą produkować tylko i wyłączenie dla gastronomii. - Potrzebujemy innej kalibracji, oferty dostosowanej do potrzeb – szytej na miarę - dodał.

Czy można wybić się i osiągnąć sukces będąc małą firmą, która postawi na dostawy do sieci gastronomicznej? - Wszystko jest możliwe – każdy mały dostawca może się wybić na współpracy z dużą siecią. Mamy takie przykłady - potwierdził Damian Rybak, President Pizza Hut Dine-in, AmRest Holding SE. 

Przedstawiciel AmRest przyznał także, że na rynku HoReCa czuć presję - nie tylko inflacyjną, ale także na rynku pracy. Jednak ceny potraw nie są najważniejszym kryterium wyboru restauracji. Nasi goście doceniają także inne wrażenia. Całe doświadczenie kulinarne jest kluczowe – nie tylko ceny - dodał.

Damian Rybak przyznał także, że dużym sieciom pomagają pomagają długoterminowe umowy, które pozwalają radzić sobie z podwyżkami cen w średnim terminie i daje czas na znalezienie rozwiązań - mówił.

Dorota Cacek, wiceprezes zarządu, Sfinks Polska SA, podkreśliła, że menu sezonowe to pole, gdzie można sobie pozwolić na inżynierię cenową. Ciekawy produkt można sprzedać drożej.

Mniejsze sieci - jak Krowarzywa - także mają swoje rozwiązania dotyczące ograniczania wpływu wzrostu cen surowców. - Od marca, kiedy ruszyliśmy z franczyzą, powiększyliśmy sieć do praktycznie 8 lokali.  Dzięki rozwojowi mamy pole do popisu i możliwości negocjacyjne. Możemy poczynić oszczędności, ale zachować jakość - mówił Marcin Suski, manager ds. franczyzy, Krowarzywa.

Dodał, że z racji serwowania menu dla wegan, sieci nie dotyczą podwyżki cen masła czy jaj. - Operujemy na produktach sezonowych, za które Polacy są skłonni zapłacić trochę więcej. Trzeba znaleźć kompromis między jakością a ceną finalną - dodał.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Forum Rynku Spożywczego i Handlu RSS ALERT    /    HoReCa RSS ALERT    /    dostawy do HoReCa RSS ALERT    /    Krzysztof Cybruch RSS ALERT    /    Dorota Cacek RSS ALERT    /    Krzysztof Janiszewski RSS ALERT    /    Stanisław Magdij RSS ALERT    /    Damian Rybak RSS ALERT    /    Marcin Suski RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.147.142.16
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.