Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

FRSiH / Rynek dostaw do HoReCa: Pochodzenie ma znaczenie! (GALERIA ZDJĘĆ)

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 07-11-2017, 14:43
FRSiH / Rynek dostaw do HoReCa: Pochodzenie ma znaczenie! (GALERIA ZDJĘĆ)
fot. PTWP

- Restauratorzy, którzy chcą mieć produkty dobre i wyjątkowe, bądź czymś się wyróżnić na rynku, powinni nawiązywać współpracę z lokalnymi dostawcami. Pochodzenie ma znaczenie- mówił Krzysztof Cybruch, organizator Targu Śniadaniowego, odpowiedzialny za komercjalizację Hali Gwardii podczas Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

Podczas debaty pt. "Branża HoReCa - atrakcyjny partner dla producentów FMCG" dyskutowano na temat dostaw produktów spożywczych do lokali gastronomicznych. Doceniono rolę małych lokalnych dostawców.

- Ogromna wartością i przewagą konkurencyjną jest wzajemne polecanie – dobrych dostawców, którzy rekomendują restauracje, gdzie dostarczają swoje produkty oraz rekomendacje restauracji polecających dostawców. W grupie jest prościej – lokalny patriotyzm się opłaca - dodał Krzysztof Cybruch.

- Sprzedajemy to, o chcą kupować nasi goście. Restauratorzy muszą być otwarci na zmieniające się gusta i oczekiwania klientów. Trendy i nowości kulinarne ze świata szybko przenoszone są na grunt polski. Można kupić wszystko, ale warto szukać i bazować na małych dostawcach, którzy są bardziej elastyczni, wkładają więcej serca w swoją produkcję - podkreślił Stanisław Magdij, dyrektor operacyjny, QLT Restaurant & Bar (Bierhalle).

Restaurator Krzysztof Janiszewski podkreślił, że na rynku dostaw do HoReCa jest miejsce dla producentów, którzy będą produkować tylko i wyłączenie dla gastronomii. - Potrzebujemy innej kalibracji, oferty dostosowanej do potrzeb – szytej na miarę - dodał.

Czy można wybić się i osiągnąć sukces będąc małą firmą, która postawi na dostawy do sieci gastronomicznej? - Wszystko jest możliwe – każdy mały dostawca może się wybić na współpracy z dużą siecią. Mamy takie przykłady - potwierdził Damian Rybak, President Pizza Hut Dine-in, AmRest Holding SE. 

Przedstawiciel AmRest przyznał także, że na rynku HoReCa czuć presję - nie tylko inflacyjną, ale także na rynku pracy. Jednak ceny potraw nie są najważniejszym kryterium wyboru restauracji. Nasi goście doceniają także inne wrażenia. Całe doświadczenie kulinarne jest kluczowe – nie tylko ceny - dodał.

Damian Rybak przyznał także, że dużym sieciom pomagają pomagają długoterminowe umowy, które pozwalają radzić sobie z podwyżkami cen w średnim terminie i daje czas na znalezienie rozwiązań - mówił.

Dorota Cacek, wiceprezes zarządu, Sfinks Polska SA, podkreśliła, że menu sezonowe to pole, gdzie można sobie pozwolić na inżynierię cenową. Ciekawy produkt można sprzedać drożej.

Mniejsze sieci - jak Krowarzywa - także mają swoje rozwiązania dotyczące ograniczania wpływu wzrostu cen surowców. - Od marca, kiedy ruszyliśmy z franczyzą, powiększyliśmy sieć do praktycznie 8 lokali.  Dzięki rozwojowi mamy pole do popisu i możliwości negocjacyjne. Możemy poczynić oszczędności, ale zachować jakość - mówił Marcin Suski, manager ds. franczyzy, Krowarzywa.

Dodał, że z racji serwowania menu dla wegan, sieci nie dotyczą podwyżki cen masła czy jaj. - Operujemy na produktach sezonowych, za które Polacy są skłonni zapłacić trochę więcej. Trzeba znaleźć kompromis między jakością a ceną finalną - dodał.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 786) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 266)


Polecane oferty


Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH